Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
rdfs:seeAlso
| |
Description
| - Projekt se týká druhé, empirické fáze výzkumu, jehož úkolem je hledat odpověď na otázku %22Jaká je kultura organizací služeb sociální práce v ČR a jak ovlivňuje práci s klienty?%22 Cílem projektu je zodpovědět dvě výzkumné otázky: %22Jak jsou pracovnícivybraných českých organizací služeb sociální práce zvyklí řešit organizační dilemata, která souvisí s jejich přístupem ke klientům?%22 %22Je kultura českých organizací služeb sociální práce výsledkem snahy pracovníků využívat postupy, které jim umožňujívyhýbat se konfrontaci s dilematy práce s klientem?%22 Záměrem projektu je zkoumat metodické a etické aspekty řešení dilemat práce s klientem v organizacích. Autoři projektu chtějí jako nástroj porozumění kultuře vybraných českých organizací služebsociální práce využít participativní proceduru, založenou na společném řešení problémů, které určí pracovníci vybraných organizací. Závěry projektu by měly být diskutovány s účastníky mezinárodního semináře o kultuře služeb sociální práce a o využití
- The project is devoted to the second, empirical stage of the research on the question: %22What are the features of the Czech social-work-service organisations' culture and what is the influence of this culture on the work with clients? The goal of theproject is to answer two questions: %22How does the staff of selected Czech social-work-service organisations solve basic organisational dilemmas related to its work with clients?%22 %22Is the Czech social-work-service organisations' culture an effect of theworkers' tendency to avoid dilemmas of the work with their clients?%22 The research should be devoted to the metodological as well as ethical side of solving the clients-related dilemmas in organisations. The authors of the project have intention to usethe participative research procedure as an instrument of understanding the culture of selected Czech organisations. The procedure consists of co-operation of researchers and workers on developing solution of problems determined by the workers of selected (en)
|
Title
| - The Function of Social Services Culture and Approaches to Clients (en)
- Funkce kultury služeb sociální práce a přístupy ke klientům
|
skos:notation
| |
http://linked.open...avai/cep/aktivita
| |
http://linked.open...kovaStatniPodpora
| |
http://linked.open...ep/celkoveNaklady
| |
http://linked.open...datumDodatniDoRIV
| |
http://linked.open...i/cep/druhSouteze
| |
http://linked.open...ep/duvernostUdaju
| |
http://linked.open.../cep/fazeProjektu
| |
http://linked.open...ai/cep/hlavniObor
| |
http://linked.open...hodnoceniProjektu
| |
http://linked.open...vai/cep/kategorie
| |
http://linked.open.../cep/klicovaSlova
| |
http://linked.open...ep/partnetrHlavni
| |
http://linked.open...inujicichPrijemcu
| |
http://linked.open...cep/pocetPrijemcu
| |
http://linked.open...ocetSpoluPrijemcu
| |
http://linked.open.../pocetVysledkuRIV
| |
http://linked.open...enychVysledkuVRIV
| |
http://linked.open...okUkonceniPodpory
| |
http://linked.open...okZahajeniPodpory
| |
http://linked.open...iciPoslednihoRoku
| |
http://linked.open...atUdajeProjZameru
| |
http://linked.open.../vavai/cep/soutez
| |
http://linked.open...usZobrazovaneFaze
| |
http://linked.open...ai/cep/typPojektu
| |
http://linked.open...jektu+dodavatelem
| - The results of the project point out that the culture of selected organisations is influenced by the responses of the frontline workers to similar dilemmas of the work with client, as were identified by the research based on theories of Anglo-Saxon origi (en)
- Získané poznatky ukazují, že kultura obou zkoumaných organizací je ovlivněna reakcemi řadových pracovníků na ta dilemata práce s klientem, která jsou známa z výzkumu založeného na anglosaských teoriích. Lipskyho teorie se v českých podmínkách potvrdila v (cs)
|
http://linked.open...tniCyklusProjektu
| |
is http://linked.open...vavai/cep/projekt
of | |