Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
rdfs:seeAlso
| |
Description
| - Formativní hodnocení žáků je považováno za přístup se značným potenciálem přispívat ke zkvalitňování školního vzdělávání. Ačkoli je koncept formativního hodnocení v odborném pedagogickém diskurzu široce akceptován a proniká i do přípravného vzdělávání učitelů, jeho výskyt v reálné školní výuce je malý. Příčinou může být i to, že dosud existuje jen omezené množství empirických výzkumů zabývajících se využíváním konkrétních metod formativního hodnocení ve vyučování. Předkládaný projekt se proto zaměřuje na jednu z oblastí formativního hodnocení, a to na využívání vzdělávacích cílů ve výuce. Soustředíme se na děti ve věku 10–13 let, neboť se jedná o uzlový bod jejich vzdělávací dráhy, a ze školního kurikula se zaměříme na společenskovědní učivo, kde vzdělávací cíle poskytují větší prostor pro individuální specifikaci než u předmětů s pevnější strukturou (např. matematika). Empirický výzkum přinese podrobnou deskripci práce se vzdělávacími cíli při výuce, od jejich výběru, formulování a sdělování učiteli, přes jejich pochopení a spoluvytváření žáky až k hodnocení jejich dosažení.
- Formative assessment is viewed as an approach with a great potential to improve the quality of school education. Although the concept of formative assessment is widely accepted in educational discourse and even penetrates into teacher training, its use in real school instruction is limited. This may be caused by the fact that there are only a limited number of empirical studies on the use of specific methods of formative assessment in instruction. The project deals with one area of formative assessment – use of educational objectives in instruction. We focus on children aged 10–13 years, because this is the crucial point of their educational path, and, within the school curriculum, on the social sciences, because this is where educational objectives provide more space for individual specification than in subjects with more fixed structures (e.g. mathematics). Empirical research brings a detailed description of work with educational objectives in instruction: selection, formulation and communication by teachers, understanding and co-creation by pupils, and assessment of achievement. (en)
|
Title
| - Formative assessment of students through educational objectives (en)
- Formativní hodnocení žáků prostřednictvím vzdělávacích cílů
|
skos:notation
| |
http://linked.open...avai/cep/aktivita
| |
http://linked.open...kovaStatniPodpora
| |
http://linked.open...ep/celkoveNaklady
| |
http://linked.open...datumDodatniDoRIV
| |
http://linked.open...i/cep/druhSouteze
| |
http://linked.open...ep/duvernostUdaju
| |
http://linked.open.../cep/fazeProjektu
| |
http://linked.open...ai/cep/hlavniObor
| |
http://linked.open...vai/cep/kategorie
| |
http://linked.open.../cep/klicovaSlova
| - formative assessment; educational objectives; setting goals; teaching strategies (en)
|
http://linked.open...ep/partnetrHlavni
| |
http://linked.open...inujicichPrijemcu
| |
http://linked.open...cep/pocetPrijemcu
| |
http://linked.open...ocetSpoluPrijemcu
| |
http://linked.open.../pocetVysledkuRIV
| |
http://linked.open...enychVysledkuVRIV
| |
http://linked.open.../prideleniPodpory
| |
http://linked.open...iciPoslednihoRoku
| |
http://linked.open...atUdajeProjZameru
| |
http://linked.open.../vavai/cep/soutez
| |
http://linked.open...usZobrazovaneFaze
| |
http://linked.open...ai/cep/typPojektu
| |
http://linked.open...ep/ukonceniReseni
| |
http://linked.open...ep/zahajeniReseni
| |
http://linked.open...tniCyklusProjektu
| |
http://linked.open.../cep/klicoveSlovo
| - formative assessment
- educational objectives
- setting goals
|
is http://linked.open...vavai/cep/projekt
of | |