Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
rdfs:seeAlso
| |
Description
| - Projekt bude zaměřen na studium role sociálních médií jako nástrojů politické komunikace a občanské participace v České republice. Projekt bude analyzovat a srovnávat rozsah osvojování a strategie využívání sociálních médií politickými aktéry (politickými stranami, jednotlivými kandidáty a politickými komunikátory) v rámci volební kampaně do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR a do Evropského parlamentu v roce 2014, a následně bude zkoumat intenzitu a formy jejich komunikace s voliči prostřednictvím sociálních sítí v povolebním období. Současně bude projekt analyzovat do jaké míry a jakým způsobem jsou sociální média, a zejména sociální sítě, využívány veřejností pro zapojení do politiky a participaci na demokratickém politickém procesu. V této souvislosti se projekt bude snažit zmapovat jak klíčové formální a diskurzivní charakteristiky příspěvků k politickým tématům na sociálních sítích, tak základní charakteristiky aktivních uživatelů sociálních médií v České republice, včetně vztahu mezi „online“ a „offline“ formami politické participace.
- This project will be focused on the study of the role of social media as instruments of political communication and citizen participation in the Czech Republic. The project will analyze and compare the extent of adoption and strategies of use of social media by political actors (parties, individual candidates and political communicators) in the campaign for the 2014 Czech legislative elections and the 2014 European Parliament elections. Following that, it will examine the intensity and forms of their communication with the voters using social networking sites in the post-election period. At the same time, the project will focus at examining whether and how the social networking sites are used by the citizens in order to engage with politics and to participate on the democratic political process. In this respect, it will also study the key attributes of the politics-related content on social networks and map the basic characteristics of the politically active Czech social media users, including the relationship between “online” and “offline” forms of political participation. (en)
|
Title
| - Role sociálních médií v transformaci politické komunikace a občanské participace v České republice
- The role of social media in transformation of political communication and citizen participation in the Czech Republic (en)
|
skos:notation
| |
http://linked.open...avai/cep/aktivita
| |
http://linked.open...kovaStatniPodpora
| |
http://linked.open...ep/celkoveNaklady
| |
http://linked.open...datumDodatniDoRIV
| |
http://linked.open...i/cep/druhSouteze
| |
http://linked.open...ep/duvernostUdaju
| |
http://linked.open.../cep/fazeProjektu
| |
http://linked.open...ai/cep/hlavniObor
| |
http://linked.open...vai/cep/kategorie
| |
http://linked.open.../cep/klicovaSlova
| - social media, political communication, citizen participation, electoral campaign, political marketing (en)
|
http://linked.open...ep/partnetrHlavni
| |
http://linked.open...inujicichPrijemcu
| |
http://linked.open...cep/pocetPrijemcu
| |
http://linked.open...ocetSpoluPrijemcu
| |
http://linked.open.../pocetVysledkuRIV
| |
http://linked.open...enychVysledkuVRIV
| |
http://linked.open...lneniVMinulemRoce
| |
http://linked.open.../prideleniPodpory
| |
http://linked.open...iciPoslednihoRoku
| |
http://linked.open...atUdajeProjZameru
| |
http://linked.open.../vavai/cep/soutez
| |
http://linked.open...usZobrazovaneFaze
| |
http://linked.open...ai/cep/typPojektu
| |
http://linked.open...ep/ukonceniReseni
| |
http://linked.open...ep/zahajeniReseni
| |
http://linked.open...tniCyklusProjektu
| |
http://linked.open.../cep/klicoveSlovo
| - social media
- citizen participation
- electoral campaign
- political communication
|
is http://linked.open...vavai/cep/projekt
of | |