Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
rdfs:seeAlso
| |
Description
| - The project deals with self-regulation in children and minors living in so-called %22total institutions%22. The aim is a research study of the determinants and conditions of the process of developing self-regulation. The project is based on the assumption that the organisations originally established by the society to correct risk behaviour in children and minors now rather contribute to the preservation and reproduction of such behaviour. A scientific research in the process of self-regulation in institutionalised children and young people will answer the question of the meaning and purpose of such institutional care which is historically rooted and preferred in the Czech Republic, rather than supporting rehabilitation of families in their natural social environment. Self-regulation can be considered as one of the fundamental human abilities. It is based on conscious control of volitionary behaviour focused on achieving goals with a desired change in behaviour as one of the possible goals. The degree of self-regulation is significantly affected by the social environment we live in. (en)
- Projekt se zaměřuje na oblast autoregulace u nezletilých dětí a mladistvých žijících v tzv. totálních institucích. Předmětem zájmu je vědecké studium determinantů a podmínek rozvíjení jejich procesu autoregulace. Projekt vychází z předpokladu, že organizace, zřízené společností ke korekci rizikového chování u dětí a mladistvých, svým charakterem spíše přispívají k jeho konzervaci a reprodukci. Vědecké zkoumání procesu autoregulace u institucionalizovaných dětí a mladistvých přinese odpověď na otázku po smyslu a účelu institucionální péče, která je v České republice historicky zakořeněná a preferovaná před podporou sanace rodin v přirozeném sociálním prostředí. Autoregulaci můžeme považovat za jednu ze základních schopností člověka, která je založená na vědomém řízení volního jednání zaměřeného k dosahování stanovených cílů, kterými může být i kýžená změna v chování. Na míru autoregulace člověka má významný vliv sociální prostředí, ve kterém žije.
|
Title
| - Porozumění procesu autoregulace u dětí a mládeže v institucionální péči
- Understanding the Mechanism of Self-Regulation in Children and Minors in Institutional Care (en)
|
skos:notation
| |
http://linked.open...avai/cep/aktivita
| |
http://linked.open...kovaStatniPodpora
| |
http://linked.open...ep/celkoveNaklady
| |
http://linked.open...datumDodatniDoRIV
| |
http://linked.open...i/cep/druhSouteze
| |
http://linked.open...ep/duvernostUdaju
| |
http://linked.open.../cep/fazeProjektu
| |
http://linked.open...ai/cep/hlavniObor
| |
http://linked.open...vai/cep/kategorie
| |
http://linked.open.../cep/klicovaSlova
| - self-regulation, children and minors, social environment, institutional care (en)
|
http://linked.open...ep/partnetrHlavni
| |
http://linked.open...inujicichPrijemcu
| |
http://linked.open...cep/pocetPrijemcu
| |
http://linked.open...ocetSpoluPrijemcu
| |
http://linked.open.../pocetVysledkuRIV
| |
http://linked.open...enychVysledkuVRIV
| |
http://linked.open...lneniVMinulemRoce
| |
http://linked.open.../prideleniPodpory
| |
http://linked.open...iciPoslednihoRoku
| |
http://linked.open...atUdajeProjZameru
| |
http://linked.open.../vavai/cep/soutez
| |
http://linked.open...usZobrazovaneFaze
| |
http://linked.open...ai/cep/typPojektu
| |
http://linked.open...ep/ukonceniReseni
| |
http://linked.open...ep/zahajeniReseni
| |
http://linked.open...tniCyklusProjektu
| |
http://linked.open.../cep/klicoveSlovo
| - self-regulation
- children and minors
- social environment
|
is http://linked.open...vavai/cep/projekt
of | |