V technické praxi u nás i ve světě se vyskytují černé případy havarií tenkostěnných tlakových nádob a potrubí, namáhaných vnitřním přetlakem se statickým nebo opakovaným charakterem. Příčinou těchto havarií jsou defekty ve stěně skořepiny různého původu,zejména v oblasti svarů, které v průběhu exploatace skořepinové konstrukce mohou růst a přivodt mezní stav konstrukce již při běžných dlouhodobých provozních podmínkách. Podstata navrhovaného projektu bude spočívat jednak v modelování mezních stavů tenk ostěnné válcové skořepiny při výskytu lokálních imperfekcí geometrie a materiálu a jednak v experimentálním výzkumu procesů porušování, včetně ověřování teoretických výsledků. Výzkum bude orientován k poznání a využívání barier proti poškození při dlouhodobém statické i opakovaném působení přetlaku a vypracování metod ke zvýšení spolehlivosti těchto konstrukcí v provozních podmínkách. Současně půjde o výběr takových materiálů a technologie, které jsou pevnostně i ekonomicky nejvýhodnější.