The project represents a continuation of the Czech Grant Agency Project No.103/97/0825Optimization of Regional Public Transport Supply which has produced several original theoretical results. These results have been applied in several Czech districts, where they caused total annual savings in millions of Czech Crowns.The new project intends to continue in the research of optimization models and techniques enabling. optimal allocation of investments into network reconstructions. optimal forming and scheduling of rolling stock. periodic type services improvement. to reach more precise supply/demand correspondence in aperiodic services. more deep integration of diverse transport systems. to spread diverse types of adaptive systems widely. to introducof non- conventional and non-traditional systems of transport. (en)
Navazujíce na projekt GAČR 103/97/0825 %22Optimalizace dopravní obsluhy územních celků veřejnou osobní dopravou%22, jenž dosáhl řadu teoretických originálních výsledků, uplatňovaných i v praxi českých okresů (s ročními úsporami mnoha milionů Kč), dále rozvíjet optimalizační modely a metody, umožňující: - optimálně alokovat investice do zdokonalování sítě - optimalizovat skladbu a využívání parku vozidel - zvyšovat efektivnost taktového režimu obsluhy - přesněji sesoulaďovat nabídku spojů s poptávkou cestujících - hlouběji integrovat obslužné systémy - daleko intenzivněji uplatnovat interaktivní obsluhu - zavádět nekonvenční a netradiční formy obsluhy
Odborný přínos řešeného projektu spočívá především v teoretickém prozkoumání dosud neprobádaných modelů a formulování nových metod umožňujících optimální rozhodování o dopravní obsluze určitého územního celku. Tyto výsledky rozšiřují a prohlubují současn (cs)