The research of main impacts of using IGCTs on the design, parameters and performance criteria of the converter-fed trolleybus drives. Analysis and synthesis of the circuitry of IGBT converters. Theoretical and experimental investigation of phenomena connected with short IGBT switching times. The design of software and hardware tools for the implementation of PWM strategies and digital control algorithms. The project and instalation of the Car Area Network for the communication between the board computer and the set of subordinated modules. (en)
Výzkum hlavních dopadů využití IGBI součástek na návrh, parametry a provozní ukazatele měničově napájených pohonů trolejbusů. Analýza a syntéza obvodů měničů s IGBI. Teoretický a experimentální výzkum jevů souvisejících s krátkými spínacími časy IGBT. Návrh software a hardwareových prostředků pro implementacái strategíí PWM a číslicových řídicích algoritmů. Projekt a instalace CAN (Car Area Network) pro komunikaci mezi palubním počítačem a podřízenými jednotkami.
Odborný přínos projektu spočívá jak v obohacení teoretických poznatků, tak i v realizační části při modernizaci trolejbusů Škoda Ostrov. Údaje řešitele jsou adekvátní výsledkům řešení. Realizační výstupy projektu představují špičkový produkt - trolejbus (cs)