About: Architecture of train position locator for safety-critical applications     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Projekt, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
rdfs:seeAlso
Description
  • Cílem tohoto projektu je navrhnout, vyvinout a experimentálně ověřit vůči poruchám odolnou architekturu palubního vlakového lokátoru na principu satelitní navigace GNSS a inerciálních navigačních systémů INS pro nejnáročnější železniční aplikace kritickéz hlediska bezpečnosti jako je zabezpečovací technika, řízení vlaků a ochrana pracovníků na trati. Tato architektura musí zejména zajistit bezchybný provoz vlakového polohového lokátoru na trati v radiovém stínu, kdy satelitní navigační signál (GNSS SIS)je dočasně nedostupný. Navržený postup návrhu vůči chybám odolné architektuře lokátoru zejména zahrnuje: 1) identifikaci všech možných poruch, 2) vůči chybám odolnou fůzi dat ze senzorů, 3) sladění polohy vlaku s mapou vlakové cesty a 4) postupyrozhodování. Významné v tomto přístupu je použití přesné mapy vlakové cesty s cílem zvýšit přesnost polohy vlaku a spolehlivost rozhodování během směrování vlaku na výhybce v radiovém stínu. Zkoušky architektury se uskuteční pomocí laboratorního
  • The objective of this project proposal is to design, develop and experimentaly verify a fault-tolerant architecture of on-board train position locator based on GNSS (Global Navigation Satellite System) and INS (Inertial navigation) for most demandingrailway safety-critical applications such as signalling, train control and protection of track-side workers. The architecture must particularly guarantee a fault-free operation of a train position locator on a %22dark%22 track when GNSS SIS (Signal-In-Space)is temporally unavailable. The proposed design approach of the fault-tolerant architecture mainly includes: 1) identification of all possible hazards 2) fault tolerant sensor data fusion procedures, 3) route map matching techniques and 4) decision makingprocess. Application of a precise route map is crucial in this approach in order to improve the accuracy of train location and the reliability of decision making during the train routing process on a %22dark%22 switch. Testing of the architecture will be (en)
Title
  • Architecture of train position locator for safety-critical applications (en)
  • Architektura vlakového polohového lokátoru pro aplikace kritické z hlediska bezpečnosti
skos:notation
  • GA102/03/0871
http://linked.open...avai/cep/aktivita
http://linked.open...kovaStatniPodpora
http://linked.open...ep/celkoveNaklady
http://linked.open...datumDodatniDoRIV
http://linked.open...i/cep/druhSouteze
http://linked.open...ep/duvernostUdaju
http://linked.open.../cep/fazeProjektu
http://linked.open...ai/cep/hlavniObor
http://linked.open...hodnoceniProjektu
http://linked.open...vai/cep/kategorie
http://linked.open.../cep/klicovaSlova
  • Neuvedeno. (en)
http://linked.open...ep/partnetrHlavni
http://linked.open...inujicichPrijemcu
http://linked.open...cep/pocetPrijemcu
http://linked.open...ocetSpoluPrijemcu
http://linked.open.../pocetVysledkuRIV
http://linked.open...enychVysledkuVRIV
http://linked.open...okUkonceniPodpory
http://linked.open...okZahajeniPodpory
http://linked.open...iciPoslednihoRoku
http://linked.open...atUdajeProjZameru
http://linked.open.../vavai/cep/soutez
http://linked.open...usZobrazovaneFaze
http://linked.open...ai/cep/typPojektu
http://linked.open.../cep/vedlejsiObor
http://linked.open...jektu+dodavatelem
  • V rámci tohoto projektu byla vyvinuta a ověřena  diagnostická metoda pro detekci závad senzorů s vyžitím metody PDAF (Probability Data Association). Byly analyzována detekovatelnost závad senzorů a  poruch v systému. Byl navržen a implementován monitor i (cs)
  • Within this project a diagnostic method for sensor fault detection based on the Probability Data Association Filtering (PDAF) has been developed. Detectability of sensor faults and system failures has been also analysed. An integrity monitor for system f (en)
http://linked.open...tniCyklusProjektu
is http://linked.open...vavai/cep/projekt of
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 48 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software