About: Optimalization and cooperation of rail vehicle brake systems     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Projekt, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
rdfs:seeAlso
Description
  • Along with the raise of speed of railway traffic (up to 300 lan/h) the claims on the reliability of braking systems go up quickly. The increase of adhesion braking systems performance brings to pass numbers of phenomena, which are necessary to solve. Most important from the ones are these: - problems of the mutual co-operation of braking systems on the vehicle - increased mechanical stress of brake modules - limit adhesion conditions between wheel and rail - high heat loading of function brake modules and consequently creation of heat cracks - deterioration of dynamic behaviour of the vehicle system. The problem will be solved with help of the computers simulation of braking, including mathematical model, which researchs the observation and the optimum solution of phenomenons mentioned above. Furthermore the model of the optimum co-operation of brake systems on the vehicle will be project. Also the project includes the construction of testing equipment for discovering of real braking ahara (en)
  • Zvyšování jízdních rychlostí kolejové dopravy (až 300 km/h) je provázené prudce se zvyšujícími nároky na spolehlivost brzdění. Pouhé zvyšování výkonnosti adhezních brzdových soustav vede k řadě komplikací z nichž nejdůležitější jsou: - problematika vzájemné součinnosti více brzdových systémů na jednom vozidle, - zvýšené mechanické namáhání brzdové soustavy, - mezní adhezní poměry v kontaktu kola s kolejnicí, - vysoké tepelné zařízení částí třecích brzd s následkem vzniku tepelných trhlin, - zhoršendynamické chování soustavy vozidel. V projektu bude navržena metoda simulace brzdícího procesu založená na řešení podrobného matematického modelu s cílem sledování a optimalizace uvedených jevů. Bude dále navržen model optimální spolupráce více brzdovýchsoustav na vozidle. Součástí projektu je stavba experimentálního zařízení pro zjišťování skutečných charakteristik brzdění.
Title
  • Optimalization and cooperation of rail vehicle brake systems (en)
  • Optimalizace a součinnost brzdových systémů kolejových vozidel
skos:notation
  • GA101/98/0246
http://linked.open...avai/cep/aktivita
http://linked.open...kovaStatniPodpora
http://linked.open...ep/celkoveNaklady
http://linked.open...ep/duvernostUdaju
http://linked.open.../cep/fazeProjektu
http://linked.open...ai/cep/hlavniObor
http://linked.open...hodnoceniProjektu
http://linked.open...ep/partnetrHlavni
http://linked.open...inujicichPrijemcu
http://linked.open...cep/pocetPrijemcu
http://linked.open...ocetSpoluPrijemcu
http://linked.open.../pocetVysledkuRIV
http://linked.open...enychVysledkuVRIV
http://linked.open...iciPoslednihoRoku
http://linked.open...atUdajeProjZameru
http://linked.open...usZobrazovaneFaze
http://linked.open...ai/cep/typPojektu
http://linked.open...jektu+dodavatelem
  • Řešení projektu probíhalo ve třech hlavních směrech: teoretický výzkum adheze kola a kolejnice při brzdění a vlivu tepelných efektů vyúsťující ve vytvoření simulačních programů pro praktická řešení vývoje nových vozidel a rekonstrukce železničních nehod, (cs)
http://linked.open...tniCyklusProjektu
is http://linked.open...vavai/cep/projekt of
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software