Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
rdfs:seeAlso
| |
Description
| - In the course of verification safeness against derailment of railway's vehicle is necessary find out during drive size cross Y and vertical Q force applied between wheels vehicle and rail. Proportion cross and vertical force on every wheels then determine step safeness against derailment existent wheels and in total view then safeness against derailment vehicle. Exist several method determination mentioned force, e.g.: from deformation rail, from deformation axle wheel set vehicle, from deformation disk wheels wheel set vehicle. Method orient from deformation disk wheels is from views mechanical tenet interaction wheel-rail positive and so advanced, This in his incidence limit accuracy of measurement vertical force and herewith also accuracy assessment safeness against derailment. Body project will be find solution hereof problem, it is with exploitation fort analyse Finite Element Method, with exploitation down-to-date possibility strain gauge technology and on basis realization (en)
- Při ověřování bezpečnosti proti vykolejení železničních vozidel je nutné zjistit během jízdy velikosti příčných Y a svislých Q sil působících mezi koly vozidla a kolejnicemi. Poměr příčné a svislé síly na každém kole pak určuje stupeň bezpečnosti proti vykolejení daných kol a v celkovém přehledu pak bezpečnost proti vykolejení vozidla. Existuje několik způsobů zjišťování zmíněných sil, např.: z deformací kolejnic, z deformací náprav dvojkolí vozidel, z deformací kotoučů kol dvojkolí vozidel. Způsob vycházející z deformací kotoučů kol je z hlediska mechanického principu interakce kolo-kolejnice nejpříznivější a tedy nejperspektivnější, ale je doprovázen jedním velkým problémem a sice velmi nízkou deformační citlivostí kotoučů klasických kol železničních vozidel na působení svislé síly. To ve svém důsledku limituje přesnost měření svislých sil a tím i přesnost stanovení bezpečnosti proti vykolejení. Podstatou projektu bude nalézt řešení tohoto problému, tj. s využitím pevnostních analýz
|
Title
| - Verification safeness against derailment of railways vehicle (en)
- Ověřování bezpečnosti proti vykolejení železničních vozidel
|
skos:notation
| |
http://linked.open...avai/cep/aktivita
| |
http://linked.open...kovaStatniPodpora
| |
http://linked.open...ep/celkoveNaklady
| |
http://linked.open...datumDodatniDoRIV
| |
http://linked.open...i/cep/druhSouteze
| |
http://linked.open...ep/duvernostUdaju
| |
http://linked.open.../cep/fazeProjektu
| |
http://linked.open...ai/cep/hlavniObor
| |
http://linked.open...hodnoceniProjektu
| |
http://linked.open...vai/cep/kategorie
| |
http://linked.open.../cep/klicovaSlova
| |
http://linked.open...ep/partnetrHlavni
| |
http://linked.open...inujicichPrijemcu
| |
http://linked.open...cep/pocetPrijemcu
| |
http://linked.open...ocetSpoluPrijemcu
| |
http://linked.open.../pocetVysledkuRIV
| |
http://linked.open...enychVysledkuVRIV
| |
http://linked.open...okUkonceniPodpory
| |
http://linked.open...okZahajeniPodpory
| |
http://linked.open...iciPoslednihoRoku
| |
http://linked.open...atUdajeProjZameru
| |
http://linked.open.../vavai/cep/soutez
| |
http://linked.open...usZobrazovaneFaze
| |
http://linked.open...ai/cep/typPojektu
| |
http://linked.open.../cep/vedlejsiObor
| |
http://linked.open...jektu+dodavatelem
| - Řešitelé projektu si stanovili a splnili následující požadavky: Vyvinutý princip nového měřicího systému svislých kolových sil Q mezi kolem a kolejnicí pomocí měrného dvojkolí (MD). Nový způsob měření je použitelný pro všechny běžné nově vyráběné tvary d (cs)
- Project researchers determined and realized following requirements: Developed principle of new measure system of vertical Q forces between wheel and rail by the help of wheel-set (MD). The new measure system is applicable for all new disk shapes of ful (en)
|
http://linked.open...tniCyklusProjektu
| |
is http://linked.open...vavai/cep/projekt
of | |