Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
rdfs:seeAlso
| |
Description
| - The proposed project is aimed at the experimental and numerical study of surface initiated rolling contact fatigue (RCF) due to the passage of dents in elastohydrodynamically (EHL) lubricated contacts. The main goal is to provide damage tolerant bearingsteel that can help rolling bearings to survive in debris contaminated lubrication or endure debris damage without suffering serious life reduction. The thin film colorimetric interferometry (TFCI) measurement technique and finite element modelling (FEM)will be used for the study of influence of dent geometry (e.g. size and location), operating conditions (e.g. rolling speed, slide-to-roll ratio and load) and steel composition (e.g. retained austenite) on: - elastohydrodynamic film thickness, - contactpressure, - subsurface stresses, - fatigue life reduction. Obtained results will enable to find a quantitative relationship between all above-mentioned factors with the view to propose empirical life reduction model. (en)
- Navrhovaný projekt je zaměřen na experimentální a numerické studium únavového poškozování elastohydrodynamicky (EHD) mazaných třecích povrchů narušených vtiskem cizí částice. Jeho hlavním cílem je poskytnout dostatek informací pro vývoj nového druhuložiskové oceli vyznačující se vysokou odolností vůči iniciaci únavového poškození, jejíž užití umožní zvýšit trvanlivost valivých ložisek pracujících v prostředí, kde je mazivo kontaminováno pevnými částicemi. Vliv geometrie vtisku (např. jeho velikostia polohy v kontaktní oblasti), provozních podmínek (např. rychlosti a zatížení třecích povrchů a jejich proluzu) a složení oceli (např. obsah zbytkového austenitu) na: - tloušťku elastohydrodynamického mazacího filmu, - kontaktní tlak, - napětí vpodpovrchové vrstvě, - únavový život, bude studován jak experimentálně pomocí kolorimetrické interferometrie, tak i numericky prostřednictvím metody konečných prvků. Získané výsledky umožní nalézt kvantitativní závislost mezi výše uvedenými parametry s
|
Title
| - The study of fatigue lailure of elestohydrodynamically lubricated constants due to debris denting (en)
- Studium únavového poškození elastohydrodynamicky mazaných třecích povrchů narušených vtiskem cizí částice
|
skos:notation
| |
http://linked.open...avai/cep/aktivita
| |
http://linked.open...kovaStatniPodpora
| |
http://linked.open...ep/celkoveNaklady
| |
http://linked.open...datumDodatniDoRIV
| |
http://linked.open...i/cep/druhSouteze
| |
http://linked.open...ep/duvernostUdaju
| |
http://linked.open.../cep/fazeProjektu
| |
http://linked.open...ai/cep/hlavniObor
| |
http://linked.open...hodnoceniProjektu
| |
http://linked.open...vai/cep/kategorie
| |
http://linked.open.../cep/klicovaSlova
| |
http://linked.open...ep/partnetrHlavni
| |
http://linked.open...inujicichPrijemcu
| |
http://linked.open...cep/pocetPrijemcu
| |
http://linked.open...ocetSpoluPrijemcu
| |
http://linked.open.../pocetVysledkuRIV
| |
http://linked.open...enychVysledkuVRIV
| |
http://linked.open...okUkonceniPodpory
| |
http://linked.open...okZahajeniPodpory
| |
http://linked.open...iciPoslednihoRoku
| |
http://linked.open...atUdajeProjZameru
| |
http://linked.open.../vavai/cep/soutez
| |
http://linked.open...usZobrazovaneFaze
| |
http://linked.open...ai/cep/typPojektu
| |
http://linked.open.../cep/vedlejsiObor
| |
http://linked.open...jektu+dodavatelem
| - Project was aimed at the experimental and numerical study of surface initiated rolling contact fatigue due to the passage of dents in elastohydrodynamically lubricated contacts. The main goal was to provide data that can be used to obtain damage tolerant (en)
- Projekt byl zaměřen na experimentální a numerické studium únavového poškozování elastohydrodynamicky mazaných třecích povrchů narušených vtiskem cizí částice. Jeho hlavním cílem bylo poskytnout dostatek informací pro vývoj nového druhu ložiskové oceli vy (cs)
|
http://linked.open...tniCyklusProjektu
| |
is http://linked.open...vavai/cep/projekt
of | |