Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
rdfs:seeAlso
| |
Description
| - The aim of our project is to conserve the cultural values that are stored in film and maintain this rich heritage for future generations, making this heritage accessible to a broad range of interested people, including international spheres, while maintaining an accurate quality in respect to the original filmed work. Our aim necessitates the research into current archival instruments and methods that are being used to care for existing archive funds, verifying the security and protection of these care systems and examining possible ways to improve these technologies. In this sense, our proposed project accomplishes to the full extent the aims of the NAKI program and the results of our research will be of benefit to all organizations interested in the digital restoration of films and will also be of great benefit to new emerging post-production companies. It is important to point out that these post production companies are currently responding to a commercial world movement promoting the comeback of old films to a market of spectators and cinemas. For this reason, supporting the digitalization and restoration of our films nationally is a much needed response to this momentum, in order to assure that treasured cultural films are restored in such a way that the original work is preserved in all its integrity. The aim is to create certified methods for the most convenient post-production process of digitalizing film in such a way to achieve an optimal match between luminance and color structure of the images in the original film and its digital projection. The aim includes minimalizing state expenditure on digitalization. The goal is to build up a measuring laboratory based on a calibrated film and digital projector under standard viewing conditions. A part of this laboratory will include the Advisory and Analytical Services Centre for the needs of the industrial digitalizing of the cinematographic images providing practical application of certified methods. (en)
- Cílem řešení projektu je uchování hodnot kulturního dědictví pro další generace a jeho zpřístupnění široké obci zájemců a uživatelů s možností rozšíření i do mezinárodních zájmových sfér v kvalitě věrné původnímu dílu. S tím souvisí výzkum nástrojů a metodik a jejich ověření pro odborné zkvalitnění současného systému péče o archivní fondy s využitím nových metod a moderních technologií průzkumu a prezentace kulturního dědictví, jejichž cílem je jeho zabezpečení a ochrana. V tom směru předložený projekt naplňuje v plném rozsahu cíle programu NAKI a výsledky výzkumu poslouží všem oragnizacím zabývajícím se digitálním restaurováním filmů a bude velkou pomocí pro nově vznikající postprodukční restaurátorské dílny. Podpora digitalizace a restaurování národního filmového fondu je nutnou odezvou na obdobné restaurátorské ale i komerční hnutí ve světě propagující návrat starých filmových fondů zpět do kin k divákům a jejich nové komerční využití. Jde o vytvoření certifikovaných metodik nejvýhodnějšího postprodukčního zpracování digitalizovaného filmu tak, aby jasová a barevná struktura obrazů na plátně u filmové a digitální projekce byla rovnocenná a přitom vynaložené finanční prostředky státu na digitalizaci byly minimální. Současným cílem je vytvoření měřící laboratoře založené na laboratorním filmovém a digitálním kalibrovaném projektoru v prostoru se standardními pozorovacími podmínkami. Součástí bude také vytvoření centra poradenské a analytické služby pro potřeby průmyslové digitalizace kinematografických obrazů, které bude zajišťovat aplikaci certifikovaných metodik v praxi.
|
Title
| - METHODICS OF DIGITIZING OF THE NATIONAL FILM FUND Determination of the objective methodology for the evaluation of the quality of the film images to create an equivalent digital copy in comparison with the archival resources of the cinematographic images (en)
- METODIKY DIGITALIZACE NÁRODNÍHO FILMOVÉHO FONDU. Metodiky hodnocení kvality filmového obrazu z pohledu zrakového vjemu diváka s cílem vytvoření rovnocenné restaurované digitální kopie v porovnání s mateřskými archivními filmovými obrazovými zdroji.
|
skos:notation
| |
http://linked.open...avai/cep/aktivita
| |
http://linked.open...kovaStatniPodpora
| |
http://linked.open...ep/celkoveNaklady
| |
http://linked.open...datumDodatniDoRIV
| |
http://linked.open...i/cep/druhSouteze
| |
http://linked.open...ep/duvernostUdaju
| |
http://linked.open.../cep/fazeProjektu
| |
http://linked.open...ai/cep/hlavniObor
| |
http://linked.open...vai/cep/kategorie
| |
http://linked.open.../cep/klicovaSlova
| - digital film post-production process; luminance; colorimetric values; screen; match of the visual perception; grading in post-production; film projector; cinematographic image; digitized images; fiber optic cable; digital restored authorizate (en)
|
http://linked.open...ep/partnetrHlavni
| |
http://linked.open...inujicichPrijemcu
| |
http://linked.open...cep/pocetPrijemcu
| |
http://linked.open...ocetSpoluPrijemcu
| |
http://linked.open.../pocetVysledkuRIV
| |
http://linked.open...enychVysledkuVRIV
| |
http://linked.open...lneniVMinulemRoce
| |
http://linked.open.../prideleniPodpory
| |
http://linked.open...iciPoslednihoRoku
| |
http://linked.open...atUdajeProjZameru
| |
http://linked.open.../vavai/cep/soutez
| |
http://linked.open...usZobrazovaneFaze
| |
http://linked.open...ai/cep/typPojektu
| |
http://linked.open...ep/ukonceniReseni
| |
http://linked.open...ep/zahajeniReseni
| |
http://linked.open...tniCyklusProjektu
| |
http://linked.open.../cep/klicoveSlovo
| - cinematographic image
- colorimetric values
- digitized images
- fiber optic cable
- film projector
- grading in post-production
- luminance
- match of the visual perception
- screen
- digital film post-production process
|
is http://linked.open...vavai/cep/projekt
of | |