The solution comes out from the analysis of the current and planned systems for the transmission of information to the driver and from its detail technical-economical description.The architecture of collection and treatment of the part of traffic system data (the data from the town and from extravilans are foreseen) will be elaborated. The contracts with the partners from the neighbouring countries will be established and kept. The process should culminate in formation of working groups co-ordinating the development of RDS-TMC in the middle-European region. The part of the project is also the participation in the TMC forum, which is co-ordinated by ERTICO. The substantial part is also the review of all standards in CEN and ISO which solves the said problematic. The result is the proposal of system architecture and the proposal of progress in system construction of RDS-TMC under our conditions. (en)
Řešení vychází z analýzy současných i plánovaných systémů pro přenos informací k řidiči a jejich detailního technicko-ekonomického popisu. Bude navržena architektura sběru a zpracování části dat dopravních systémů (předpokládají se data z měst i z extravilánu). Budou navázány a udržovány kontakty s partnery v sousedních zemích. Proces by měl vyvrcholit vytvořením pracovních skupin koordinujících rozvoj RDS-TMC ve středoevropském regionu. Součástí projektu je i účast v TMC fóru, které koordinuje ERTICO. Podstatnou součástí je i přehled všech standardů v CEN a ISO, které řeší uvedenou problematiku. Výstupem je návrh architektury systému a návrh postupu výstavby systému RDS-TMC v našich podmínkách.
Výsledkem řešení jsou návrh technických podmínek na provoz a výměnu informací mezi Dopravními centry, Architektura systému RDS-TMC, pilotní ověření systému a standardy řady 14-819. (cs)