About: Safety of divided floating belt transport line     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Projekt, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
rdfs:seeAlso
Description
  • The operational accidents rise in several logging areas of gravel sand in the Czech Republic. This accidents result to damage of logging machinery and transportation hauls. Workers safety and occupational hygiene are also endangered. Floating logging machinery and transportation hauls consist of continuously assembled sections of belt conveyors, which are anchored by stayed supports situated in endpoints of construction. Operating accidents of a floating logging machinery and transportation hauls are caused by changed technology. Old technology was based on time-consuming interrupted transport of a mine run. This technology comes to more powerful continual technologies using floating draw ways. Length of draw way (more than 100 meters) requires modification of a transportation haul, due the necessity of a logging machinery location on the water level, because of relative stable position of a transportation haul near a waterfront. This situation in specified operational conditions goes to instability of section of a transportation haul. This instability is the cause of an operational accident. Workers safety and occupational hygiene are also endangered. (en)
  • V několika povrchových těžebních lokalitách štěrkopísků, z vodní hladiny, na území ČR dochází k provozním nehodám, které vedou k poškození těžebních zařízení, dopravních tras a ohrožení bezpečnosti a ochrany zdraví pracovníků. Tyto nehody plovoucích těžebních zařízení a dopravních tras sestávajících z kontinuálně sestavených sekcí pásových dopravníků, které jsou kotveny ve svých koncových částech prostřednictvím otočí na podpěrných plovácích, jsou způsobovány změnou technologie těžby. Tato v současnosti přechází od časově náročné přerušované dopravy těživa k výkonnějším kontinuálním technologiím, využívajícím plovoucích odtěžovacích tras. Potřebná délka odtěžovacích tras (až stovky metrů) vyžaduje změnu tvaru z důvodu nutnosti změny polohy těžebního zařízení na vodní ploše, k relativně stabilní poloze dopravní trasy nábřežní, což vede za určitých provozních podmínek ke ztrátě stability dílčí části trasy, která v důsledku zapříčiní provozní nehodu. Nehody výrazně omezují bezpečnost a ochranu zdraví pracovníků.
Title
  • Safety of divided floating belt transport line (en)
  • Bezpečnost vícesekčních plovoucích pásových dopravních tras
skos:notation
  • ABCBU62-08
http://linked.open...avai/cep/aktivita
http://linked.open...kovaStatniPodpora
http://linked.open...ep/celkoveNaklady
http://linked.open...datumDodatniDoRIV
http://linked.open...i/cep/druhSouteze
http://linked.open...ep/duvernostUdaju
http://linked.open.../cep/fazeProjektu
http://linked.open...ai/cep/hlavniObor
http://linked.open...hodnoceniProjektu
http://linked.open...vai/cep/kategorie
http://linked.open.../cep/klicovaSlova
  • operational accident; workers safety and occupational hygiene (en)
http://linked.open...neniPrubehuReseni
  • Dopisem předsedy Českého báňského úřadu v praze ze dne 3.8.2010, č.j. P-19/2/2010, doručeném dne 5.8.2010, bylo řešení projektu zastaveno s odvoláním na Usnesení vlády ČR č. 552 ze dne 28.7.2010 (cs)
  • Letter from President of Czech Mining Office in Prague dated 3.8.2010 P-19/2/2010 recomenndet 5.8.2010 was solution of the project stopped referring to the Czech Republic Government Resolution nr. 552 dated July 28, 2010 (en)
http://linked.open...ep/partnetrHlavni
http://linked.open...inujicichPrijemcu
http://linked.open...cep/pocetPrijemcu
http://linked.open...ocetSpoluPrijemcu
http://linked.open.../pocetVysledkuRIV
http://linked.open...enychVysledkuVRIV
http://linked.open...lneniVMinulemRoce
http://linked.open.../prideleniPodpory
http://linked.open...iciPoslednihoRoku
http://linked.open...atUdajeProjZameru
http://linked.open...usZobrazovaneFaze
http://linked.open...ai/cep/typPojektu
http://linked.open...ep/ukonceniReseni
http://linked.open...ep/zahajeniReseni
http://linked.open...jektu+dodavatelem
  • bylo částečně dosaženo cíle řešení projektu dle smlouvy a byly stanoveny požadavky na úpravu platné legislativy (cs)
  • partially achieved the objectives of the project according to contract requirements and were determined to modify current legislation (en)
http://linked.open...tniCyklusProjektu
http://linked.open.../cep/klicoveSlovo
  • operational accident
is http://linked.open...vavai/cep/projekt of
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 84 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software