Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
rdfs:seeAlso
| |
Description
| - The key objective of this assessment research project is to study and verify single methods required for a system which, could capture detailed virtual reality models from images of real world scenes automatically, without interaction with a human observer. The models need to contain 3D shapes as complex as those that we are familiar with from our everyday experience. Shape alone is not enough, because the real world has an infinite variety of colours and textures, which also need to be included in virtual worlds to have a satisfactory look and feel. The challenging features of the problem are scene segmentation, shape inference from segmented scenes, and BTF texture modelling. Each of them is a difficult pattern recognition or computer vision problem of its own. (en)
- Cílem projektu je výzkum metod nutných pro systém, který umožní automatickou konstrukci realistických modelů virtuální reality z vizuálních měření reálné scény bez interaktivní pomoci lidské obsluhy a ověření takového systému na praktické aplikaci. Takové modely obsahují složité třídimenzionální tvary, podobně jako reálné scény kolem nás. Realistické tvary samy o sobě nestačí pro vytvoření iluze existující scény ale musí být doplněny přirozenými barvami a texturami. Obtížnými prvky řešení jsou problémy segmentace scény, odhadování tvarů těles ze segmentované scény a modelování hrubých (BTF) barevných přírodních textur. Každý z těchto úkolů představuje obtížný a ambiciózní problém sám o sobě v oblasti rozpoznávání dat a počítačového vidění.
|
Title
| - Automatic Acquisition of Virtual Reality Models from Real World Scenes (en)
- Automatické získávání modelů virtuální reality z reálných scén
|
skos:notation
| |
http://linked.open...avai/cep/aktivita
| |
http://linked.open...kovaStatniPodpora
| |
http://linked.open...ep/celkoveNaklady
| |
http://linked.open...datumDodatniDoRIV
| |
http://linked.open...i/cep/druhSouteze
| |
http://linked.open...ep/duvernostUdaju
| |
http://linked.open.../cep/fazeProjektu
| |
http://linked.open...ai/cep/hlavniObor
| |
http://linked.open...hodnoceniProjektu
| |
http://linked.open...vai/cep/kategorie
| |
http://linked.open.../cep/klicovaSlova
| - virtual reality; augmented reality; image segmentation; texture modelling (en)
|
http://linked.open...ep/partnetrHlavni
| |
http://linked.open...inujicichPrijemcu
| |
http://linked.open...cep/pocetPrijemcu
| |
http://linked.open...ocetSpoluPrijemcu
| |
http://linked.open.../pocetVysledkuRIV
| |
http://linked.open...enychVysledkuVRIV
| |
http://linked.open...lneniVMinulemRoce
| |
http://linked.open.../prideleniPodpory
| |
http://linked.open...iciPoslednihoRoku
| |
http://linked.open...atUdajeProjZameru
| |
http://linked.open.../vavai/cep/soutez
| |
http://linked.open...usZobrazovaneFaze
| |
http://linked.open...ai/cep/typPojektu
| |
http://linked.open...ep/ukonceniReseni
| |
http://linked.open.../cep/vedlejsiObor
| |
http://linked.open...ep/zahajeniReseni
| |
http://linked.open...jektu+dodavatelem
| - V projektu byly vyvinuty všechny dosud publikované matematické metody realistického modelování povrchů materiálů, metody neřízené segmentace statických i dynamických textur a hloubkových map, iluminační invarianty, virtuální model Veletržního paláce NG. (cs)
- The project produced all mathematical methods of realistic modelling of material surfaces published up to now, unsupervised segmenters of static and dynamic textures or range maps, illumination invariants,complex virtual model of the Veletržní Palace NG. (en)
|
http://linked.open...tniCyklusProjektu
| |
http://linked.open.../cep/klicoveSlovo
| - virtual reality
- augmented reality
- image segmentation
|
is http://linked.open...vavai/cep/projekt
of | |