Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
rdfs:seeAlso
| |
Description
| - Cílem projektu je vypracovat inovativní nástroje ochrany životního prostředí v oblasti environmentálních dopadů hlukové zátěže ze silničních komunikací. Silniční doprava představuje více jak 95% příspěvek na celkové hlukové zátěži z dopravy. Tedy ochrana životního prostředí i s ohledem na lidské zdraví a dlouhodobou udržitelnost dopravy s cílem minimalizovat náklady jejich fungování představuje významný potenciál dalšímu rozvoji. Vše s ohledem a důrazem na to, že v rámci EU se diskutuje zavedení problematiky hlučnosti povrchů komunikací do systému hospodaření vozovek. Díky vhodným nástrojům pro dlouhodobé hodnocení hluku vozovek, bude možné přispět k přechodu společnosti k dlouhodobé udržitelnosti rozvoje dopravy při zabránění zhoršování životního prostředí dalšími hlukovými emisemi, čímž bude dosaženo cíle výzkumu realizovaného v oblasti „Environmentálně příznivé společnosti“ i „Udržitelného rozvoje krajiny a lidských sídel“. S ohledem na rozdílnou míru vývoje hlučnosti jednotlivých povrchů vozovek působením vnějších podmínek (nejen povrchů se sníženou hlučností), vyvstává otázka dlouhodobého monitoringu hlučnosti všech typů povrchů vozovek a ověření míry snížení hlukové zátěže i její doby trvání. V ČR v současné době neexistují žádná relevantní dlouhodobá data o akustickém chování vozovek. Ovšem akustická data jsou velmi žádána a poptávána jak ze strany ministerstev a správců komunikací, tak i ze strany zdravotního dozoru, krajských hygienických stanic, veřejného ochránce práv aj., právě za účelem rozhodování. Bohužel tyto údaje z praxe nejsou známy, a tudíž nelze relevantně poskytovat tyto důležité informace, které slouží k dalším zásadním rozhodovacím procesům v ČR. Cílem projektu je odstranit identifikovanou disproporci a získat data, která umožní kompetentním orgánům rozhodovat na základě „tvrdých dat“ a ne na základě neurčitých odhadů. Čímž se navíc přispěje k naplňování evropské směrnice 2002/49/EC - Omezení nadměrné hlukové zátěže ze silniční dopravy.
- The project aims to develop innovative environment protection tools in the field of road noise impact on the environment. Road traffic contributes more than 95 % to general noise from transport. Therefore, the environmental protection, human health protection and long-term transport sustainability, with the aim to minimize costs for their functioning represent a great potential for further development. This all stresses the fact that the EU discusses the introduction of the issue of road surface noise into the road management system. Thanks to suitable tools for long-term assessment of road surface noise, it will be possible to contribute to the transition of the society to the long-term transport sustainable development, while preventing deterioration of the environment by noise emissions. This should lead to the aim of the research performed in the field of “Sustainable Development of Landscape and Urban Areas” and “Environmentally Friendly Society”. Regarding the different degree of noise development of individual road surfaces by the effect of external factors (not only surfaces with reduced noise level), an issue arises of long-term noise monitoring of all road surface types and of the extent of noise reduction and duration of noise effects. In the CR, there are currently no relevant long-term data on acoustic behaviour of road surfaces. However, acoustic data are demanded and required by the ministries and road administrators as well as by healthcare organizations, public ombudsman, etc., for the purpose of decision making process. Unfortunately, these data are unavailable from practice, therefore, it is impossible to provide relevant data which are used for other crucial decision making processes in CR. The project aims to remove this identified discrepancy and obtain data which allow the corresponding bodies to make decisions on the basis of “hard data”, not on the basis of unclear estimates. This should lead to fulfil the European Directive 2002/49/EC. (en)
|
Title
| - Nástroje pro analýzu a hodnocení environmentálních dopadů hluku vozovek
- Tools for Analysis and Assessment of Environmental Impacts of Road Surface Noise (en)
|
skos:notation
| |
http://linked.open...avai/cep/aktivita
| |
http://linked.open...kovaStatniPodpora
| |
http://linked.open...ep/celkoveNaklady
| |
http://linked.open...datumDodatniDoRIV
| |
http://linked.open...i/cep/druhSouteze
| |
http://linked.open...ep/duvernostUdaju
| |
http://linked.open.../cep/fazeProjektu
| |
http://linked.open...ai/cep/hlavniObor
| |
http://linked.open...vai/cep/kategorie
| |
http://linked.open.../cep/klicovaSlova
| - Noise- CPX- Tyres- SPB- Tyre/Road Noise- Road Surfaces- Measuring- Noise Mitigation- Sound Level Meter- Low Noise Pavement- Analysis Road Noise- Macro-texture- Coefficient of Friction- Skid Resistance of Road. (en)
|
http://linked.open...ep/partnetrHlavni
| |
http://linked.open...inujicichPrijemcu
| |
http://linked.open...cep/pocetPrijemcu
| |
http://linked.open...ocetSpoluPrijemcu
| |
http://linked.open.../pocetVysledkuRIV
| |
http://linked.open...enychVysledkuVRIV
| |
http://linked.open.../prideleniPodpory
| |
http://linked.open...iciPoslednihoRoku
| |
http://linked.open...atUdajeProjZameru
| |
http://linked.open.../vavai/cep/soutez
| |
http://linked.open...usZobrazovaneFaze
| |
http://linked.open...ai/cep/typPojektu
| |
http://linked.open...ep/ukonceniReseni
| |
http://linked.open.../cep/vedlejsiObor
| |
http://linked.open...ep/zahajeniReseni
| |
http://linked.open...tniCyklusProjektu
| |
is http://linked.open...vavai/cep/projekt
of | |