About: LEES: Learning Effects of Educational Simulations     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Projekt, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
rdfs:seeAlso
Description
  • Educational simulations (ES), i.e. software simulating complex processes in order to explain them to learners, are gaining an increasing relevance. Existing research suggests that simulations are useful in motivating learners to study otherwise complicated and unappealing phenomena. Nevertheless, comparative studies assessing the learning effect of ESs are limited and tend to assess effect of a particular simulation. A solid theoretical framework explaining how and why learners learn from ESs is lacking. This project proposes that students construct mental models of phenomena depicted by an ES better comparing to traditional instruction due to students’ active exploration and increased engagement, and on a theoretical level, it connects this proposal to Mayer’s theory of multimedia learning. The aim of this project is to investigate this hypothesis by longitudinal comparative studies combining qualitative and quantitative measures, including assessing salivary cortisol levels. The project will use three different ESs and investigate more than 1000 subjects, high-school students. (en)
  • Výukové simulace (VS) jsou počítačové programy simulující pro potřeby výuky komplexní procesy a jevy, jež lze jen obtížně studovat jiným způsobem. Výzkumy naznačují, že VS motivují studenty zajímat se o jinak obtížně vysvětlitelnou či nezáživnou látku. Komparativních studií zhodnocujících reálný přínos VS pro výuku je však málo. Navíc existující studie vesměs evaluují jednu konkrétní VS. Solidní teoretický aparát, který by pomáhal vysvětlit, jak a proč obecně VS fungují, chybí. V tomto projektu postulujeme, že studenti si během interakce s VS vytváří mentální model jevu, který VS simuluje, lépe než během klasické výuky a že k tomu dochází díky aktivní participaci studentů a jejich zvýšené motivaci. Cílem projektu je tuto hypotézu vyhodnotit a na teoretické úrovni náš postulát explikovat jako rozšíření Mayerovy teorie tvorby multimediálních materiálů. Provedeme longitudinální komparativní studii na více než 1000 studentech SŠ pomocí 3 různých VS a použijeme široké spektrum kvalitativních a kvantitativních metrik, včetně měření hladiny kortizolu ve slinách.
Title
  • LEES: Learning Effects of Educational Simulations (en)
  • Vzdělávací efekty výukových simulací
skos:notation
  • GPP407/12/P152
http://linked.open...avai/cep/aktivita
http://linked.open...kovaStatniPodpora
http://linked.open...ep/celkoveNaklady
http://linked.open...datumDodatniDoRIV
http://linked.open...i/cep/druhSouteze
http://linked.open...ep/duvernostUdaju
http://linked.open.../cep/fazeProjektu
http://linked.open...ai/cep/hlavniObor
http://linked.open...vai/cep/kategorie
http://linked.open.../cep/klicovaSlova
  • educational simulation high-school mental model comparative field studies pedagogical effect (en)
http://linked.open...ep/partnetrHlavni
http://linked.open...inujicichPrijemcu
http://linked.open...cep/pocetPrijemcu
http://linked.open...ocetSpoluPrijemcu
http://linked.open.../pocetVysledkuRIV
http://linked.open...enychVysledkuVRIV
http://linked.open.../prideleniPodpory
http://linked.open...iciPoslednihoRoku
http://linked.open...atUdajeProjZameru
http://linked.open.../vavai/cep/soutez
http://linked.open...usZobrazovaneFaze
http://linked.open...ai/cep/typPojektu
http://linked.open...ep/ukonceniReseni
http://linked.open.../cep/vedlejsiObor
http://linked.open...ep/zahajeniReseni
http://linked.open...tniCyklusProjektu
is http://linked.open...vavai/cep/projekt of
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 116 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software