AttributesValues
rdf:type
rdfs:seeAlso
Description
  • 1. Pomocí pilotního projektu realizovaného na vytipovaných úsecích městské trolejbusové trakce v Ústí nad Labem dlouhodobě sledovat a přesně definovat energetické toky na střídavém vstupu měníren, v stejnosměrné trakci a v samotných trolejbusech. 2. Na základě této analýzy stanovit kritická místa pro úsporu energie. Prakticky ověřit možnosti dálkového řízení energetických toků mezi měnírnami a trolejbusy 3. Vytvořit podmínky pro použití stacionárních a mobilních úložišť energie. Navrhnout vhodné zásobníky a připravit projektovou dokumentaci pro jejich nasazení. 4. Na základě současných technických možností mobilních a stacionárních zásobníků navrhnout optimalizaci trolejových úseků a jejich délky. Doporučit takové úpravy linek, které umožní vyšší dopravní obslužnost s přesahem do integrované dopravy. 5. Zajistit dlouhodobé (i po skončení projektu) sledování energetických poměrů v trolejbusové trakci Dopravního podniku Ústí nad Labem, které bude ukazovat další možnosti úspory elektrické energie, nákladů na stavbu a údržbu trolejové tratě při zvýšení dopravní obslužnosti trolejbusů odpovídající současným trendům elektroenergetiky. 6. Všechny přínosu projektu zobecnit tak, aby uplatnitelné i u dalších dopravních podniků ČR provozujících trolejbusovou případně i tramvajovou dopravu v rámci Sdružení dopravních podniků.
  • 1. Through the pilot project implemented on particularly selected sections of the city trolleybus traction in Ústí nad Labem, observe in a long term and precisely define energy flow at the AC input of substations, in the DC traction and in the trolleybuses themselves. 2. Based on this analysis, define critical points for energy saving. Practically verify options of long range control of energy flow between substations and trolleybuses. 3. Create conditions for use of stationary and mobile energy repository. Propose suitable storages and prepare project documentation for their deployment. 4. Based on our current technical options of mobile and stationary storages, propose optimization of trolley routes and their length. Recommend modification of traffic routes, which will enable increased transport capability with the extension into the integrated transport. 5. Ensure long-term (even after the project conclusion) observation of energetic balance in trolleybus traction of Dopravní podnik Ústí nad Labem, which will indicate further options of electric energy savings, costs of construction and maintenance of trolley tracks during increased trolleybus transport, corresponding to present trends in electro-energetics. 6. Generalize all benefits of the project, so they are applicable by other transportation companies in Czech Republic running trolleybus transportation, possibly tram transportation, within the Association of public transportation companies. (en)
Title
  • Specification and Optimization Energy Flow in Trolleybus Transport with Respect to Lower Electric Energy Consumption, Length of Power-supply Trolley Wire Units and to Requirements of Integrated Public Transport System (en)
  • Přesné vymezení a optimalizace energetických toků v trolejbusové dopravě s ohledem na nižší energetické nároky, délky trolejových úseků a na potřeby integrované dopravy
skos:notation
  • TA04030145
http://linked.open...avai/cep/aktivita
http://linked.open...kovaStatniPodpora
http://linked.open...ep/celkoveNaklady
http://linked.open...datumDodatniDoRIV
http://linked.open...i/cep/druhSouteze
http://linked.open...ep/duvernostUdaju
http://linked.open.../cep/fazeProjektu
http://linked.open...ai/cep/hlavniObor
http://linked.open...vai/cep/kategorie
http://linked.open.../cep/klicovaSlova
  • Trolleybus transport- optimization of electric energy consumption- electric DC traction, electric energy storage, (en)
http://linked.open...ep/partnetrHlavni
http://linked.open...inujicichPrijemcu
http://linked.open...cep/pocetPrijemcu
http://linked.open...ocetSpoluPrijemcu
http://linked.open.../pocetVysledkuRIV
http://linked.open...enychVysledkuVRIV
http://linked.open...lneniVMinulemRoce
http://linked.open.../prideleniPodpory
http://linked.open...iciPoslednihoRoku
http://linked.open...atUdajeProjZameru
http://linked.open.../vavai/cep/soutez
http://linked.open...usZobrazovaneFaze
http://linked.open...ai/cep/typPojektu
http://linked.open...ep/ukonceniReseni
http://linked.open.../cep/vedlejsiObor
http://linked.open...ep/zahajeniReseni
http://linked.open...tniCyklusProjektu
http://linked.open.../cep/klicoveSlovo
  • electric energy storage
  • Trolleybus transport- optimization of electric energy consumption- electric DC traction
is http://linked.open...vavai/cep/projekt of
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 77 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software