Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
rdfs:seeAlso
| |
Description
| - The retail trade belongs to those industries that significantly depends on territorial conditions, it means on resources distribution in the territory. These resources are buying funds of population with locally and regionally different level ofconcentration given by demographic and socio-economic factors (age, income, habits) and population mobility (customers). Different concentration of population buying power on the territory if we take in account the undertaking profitability leads todifferent retail undertaking conditions on the one hand (economies of scale) and different shopping conditions on the other hand (accessibility of shopping capacities first of all). This brings to a lot of regions necessarily a significant decrease ofshopping place accessibility and so decreases the level of satisfying basic needs of population. So the social aspect becomes very urgent, often incompatible with economies of running business requirements. This aspect solution must be in control of (en)
- Maloobchod patří přes výrazný civilizační rozvoj k těm odvětvím, která výrazně závisí na územních podmínkách, tj. na rozmístění zdrojů v území. Těmito zdroji jsou v daném případě kupní fondy obyvatelstva s lokálně i regionálně odlišnou mírou koncentracedanou demografickými a socioekonomickými faktory (věk, příjmy, zvyky) a mobilitou obyvatelstva (zákazníků). Rozdílná koncentrace kupní síly obyvatelstva v území při požadavku rentability podnikání s sebou zákonitě přináší rozdílné podmínky maloobchodníhopodnikání na jedné straně (ekonomie činnosti) a rozdílné nákupní podmínky na straně druhé (především dostupnost obchodních kapacit). V řadě lokalit a regionů tak při imperativu ekonomie podnikání nutně dochází k výraznému zhoršování dosažitelnostinákupního místa a tím i uspokojování základních potřeb obyvatelstva. Do popředí tak vystupuje sociální aspekt, neslučitelný s požadavky ekonomie provozu, jehož řešení v moderní tržní společnosti musí být v kompetenci státu a zejména orgánů územní
|
Title
| - Research of relailing in regions (en)
- Výzkum regionálních podmínek obchodního podnikání
|
skos:notation
| |
http://linked.open...avai/cep/aktivita
| |
http://linked.open...kovaStatniPodpora
| |
http://linked.open...ep/celkoveNaklady
| |
http://linked.open...datumDodatniDoRIV
| |
http://linked.open...i/cep/druhSouteze
| |
http://linked.open...ep/duvernostUdaju
| |
http://linked.open.../cep/fazeProjektu
| |
http://linked.open...ai/cep/hlavniObor
| |
http://linked.open...hodnoceniProjektu
| |
http://linked.open...vai/cep/kategorie
| |
http://linked.open.../cep/klicovaSlova
| |
http://linked.open...ep/partnetrHlavni
| |
http://linked.open...inujicichPrijemcu
| |
http://linked.open...cep/pocetPrijemcu
| |
http://linked.open...ocetSpoluPrijemcu
| |
http://linked.open.../pocetVysledkuRIV
| |
http://linked.open...enychVysledkuVRIV
| |
http://linked.open...okUkonceniPodpory
| |
http://linked.open...okZahajeniPodpory
| |
http://linked.open...iciPoslednihoRoku
| |
http://linked.open...atUdajeProjZameru
| |
http://linked.open.../vavai/cep/soutez
| |
http://linked.open...usZobrazovaneFaze
| |
http://linked.open...ai/cep/typPojektu
| |
http://linked.open...jektu+dodavatelem
| - Výsledky v projektu zpracovaných analýz potvrzují, že hlavním faktorem ovlivňujícím zejména v potravinářské branži územní podmínky podnikání je kromě koncentrace obyvatelstva rozmístění a dosažitelnost progresivních velkoplošných formátů v území - diskon (cs)
- Results of the analyses executed that the most important factor influencing geographic conditions of the business - particularly in the food-processing industry - beyond the population density are location and accessibility of large-scale formats - disc (en)
|
http://linked.open...tniCyklusProjektu
| |
is http://linked.open...vavai/cep/projekt
of | |