Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Company AG COM, a.s., headquartered in Smiřice provides services in ICT and employs 55 qualified staff. The demand of customers for products and services from current portfolio of the company dropped in the past two years. Management of the company as one of its strategic objectives for maintaining competitiveness and employment has decided to upgrade offer of the products and services. One of possible innovative potentials is delivery of solutions covering increasing availability of ICT services and improving information security. This decision is based on the fact that many companies and institutions are increasingly dependent on the availability of ICT services. At the same time the risk of unauthorized use of ICT greatly increases and consequently the possibility of misuse of information is higher. Company AG COM needs to complete market analysis within Královéhradecký region before an investment to above mentioned innovation. Faculty of Informatics and Management of the University Hradec Kralove will complete market analysis in selected companies and institutions in Královéhradecký region for AG COM. The Faculty will evaluate the level of awareness of potential customers about potential security risks and the importance of this problem solving. The Faculty will define the potential market, needs of specific companies, will define priorities, will identify their requirements and volume of the planned investments. Then the marketing mix for successful launching of innovative services in the region will be defined. The company AG COM subsequently incorporates outputs of the analysis into its innovation projects to protect investments. As a provider of knowledge will be involved staff of the Management Department, which gives lessons of management training, marketing, logistics, law, psychology, sociology and selected cross-sectoral subjects. The company AG COM will be in involved by division management and Marketing Manager. (en)
- Společnost AG COM, a.s. se sídlem ve Smiřicích působí v oboru informačních technologií a zaměstnává 55 kvalifikovaných zaměstnanců. V uplynulých dvou letech klesla poptávka zákazníků po produktech a službách ze stávajícího portfolia společnosti. Vedení společnosti jako jeden ze svých strategických cílů pro zachování konkurenceschopnosti a počtu pracovních míst rozhodlo inovovat nabídku svých produktů a služeb. Jedním z možných inovačních potenciálů jsou dodávky řešení zabývajících se zvyšováním dostupnosti služeb ICT a zvyšováním informační bezpečnosti. Toto rozhodnutí vychází ze skutečnosti, že fungování řady podniků a institucí je stále více závislých na dostupnosti služeb ICT. Zároveň výrazně rostou rizika neoprávněného používání prostředků ICT a z toho plyne možnost zneužití informací. Společnost AG COM před započetím investic do výše uvedené inovace potřebuje provést kompletní analýzu trhu v rámci Královéhradeckého kraje. Poskytovatel znalostí, Fakulta informatiky a managementu Univerzity Hradec Králové, provede pro AG COM marketingovou analýzu trhu ve vybraných organizacích a institucích v Královéhradeckém kraji. Vyhodnotí úroveň povědomí potenciálních zákazníků o možných bezpečnostních rizicích a důležitosti řešení této problematiky. Definuje potenciál trhu v návaznosti na potřeby konkrétních subjektů, vymezí priority subjektů, vyjmenuje jejich požadavky a objem uvažovaných investic. Následně definuje marketingový mix pro úspěšné uvedení inovovaných služeb na trh v regionu Královéhradeckého kraje. Společnost AG COM následně zapracuje výstupy do dílčích inovačních projektů, čímž dojde k ochraně vložených investic. Za poskytovatele znalostí budou do projektu zapojeni pracovníci Katedry managementu, která se zabývá výukou managementu, marketingu, logistiky, práva, psychologie, sociologie a vybraných mezioborových předmětů. Za společnost AG COM budou do projektu zapojeni vedoucí divizí a marketingový manažer. (cs)
|
Title
| - Innovation of AG COM products - marketing analysis (en)
- Inovace produktů AG COM – marketingová analýza (cs)
|
http://linked.open...vai/cislo-smlouvy
| |
http://linked.open...avai/druh-souteze
| |
http://linked.open...domain/vavai/faze
| |
http://linked.open...vavai/hlavni-obor
| |
http://linked.open...vavai/id-aktivity
| |
http://linked.open.../vavai/id-souteze
| |
http://linked.open...n/vavai/kategorie
| |
http://linked.open...vai/klicova-slova
| - Innovation of AG COM products - marketing analysis (en)
|
http://linked.open...avai/konec-reseni
| |
http://linked.open...nujicich-prijemcu
| |
http://linked.open...avai/poskytovatel
| |
http://linked.open...avai/start-reseni
| |
http://linked.open...ai/statni-podpora
| |
http://linked.open...vavai/typProjektu
| |
http://linked.open...ai/uznane-naklady
| |
http://linked.open...ai/pocet-prijemcu
| |
http://linked.open...cet-spoluprijemcu
| |
http://linked.open...ai/pocet-vysledku
| |
http://linked.open...ku-zverejnovanych
| |
is http://linked.open...ain/vavai/projekt
of | |