About: Noise emission and vibration in railway system     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Projekt, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Cílem projektu NOVIBRAIL je: - analyzovat vliv vibrací, které se šíří zemí a jejich souvislost s emisemi hluku, - analyzovat vliv akustické drsnosti jízdní plochy koleje na vyzařované emise hluku vozidel, - vyhodnotit efektivitu současných protihlukových a protivibračních opatření, - analyzovat hlukové emise na určených úsecích tratí SŽDC, - posoudit vztahy mezi Technickými specifikacemi pro interoperabilitu (TSI) pro subsystémy vozidla a infrastruktura, - posoudit možnosti využít modelování hlukových vlastností kolejových vozidel, - posoudit možnost, navrhnout a ověřit technologii na odstraňování rzi z pojížděné plochy kolejnice. - vypracovat analýzu ekonomických nákladů na homologaci vozidel vlivem novel TSI, EN ISO a dalších normativů včetně návrhu upravené metodiky měření (cs)
  • NOVIBRAIL project has following main aims: to evaluate effectiveness of present protections against railway noise and vibration to analyse noise emission at the determinate railway track sections to analyse influence of the ground vibration propagating in ground and its connection with noise emissions to analyse influence of rail acoustic roughness to noise emissions radiation of rolling stock to evaluate relations between the technical specification for interoperability (TSI) relating to the subsystems rolling stock - noise and infrastructure of the trans-European conventional rail system to evaluate possibility of use a simulation of rolling stock noise quality to evaluate possibility, design and verify a technology for rust scale off from running rail surface to prepare an economical costs analysis for vehicles homologation with influence of TSI, ENs, ISO and other standards (en)
Title
  • Hlukové emise a vibrace v systému železnice (cs)
  • Noise emission and vibration in railway system (en)
http://linked.open...vai/cislo-smlouvy
http://linked.open...lsi-vedlejsi-obor
http://linked.open...avai/druh-souteze
http://linked.open...domain/vavai/faze
http://linked.open...vavai/hlavni-obor
http://linked.open...vai/vedlejsi-obor
http://linked.open...vavai/id-aktivity
http://linked.open.../vavai/id-souteze
http://linked.open...n/vavai/kategorie
http://linked.open...vai/klicova-slova
  • Noise; vibration; railway (en)
http://linked.open...avai/konec-reseni
http://linked.open...nujicich-prijemcu
http://linked.open...avai/poskytovatel
http://linked.open...avai/start-reseni
http://linked.open...ai/statni-podpora
http://linked.open...vavai/typProjektu
http://linked.open...ai/uznane-naklady
http://linked.open...ai/pocet-prijemcu
http://linked.open...cet-spoluprijemcu
http://linked.open...ai/pocet-vysledku
http://linked.open...ku-zverejnovanych
is http://linked.open...ain/vavai/projekt of
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 39 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software