Subject: The subject is to identify whether there was a change in response to stroke symptoms in the Czech Republic following the two-year media campaign as compared to previously derived data in 2005. The secondary goal is to identify the predictors of such change in response to stroke symptoms and what prompted people to call 911. Methods: Between November and December of 2008, a survey using a 3-stage random-sampling method including area, household, and household member sampling, will be conducted throughout the Czech Republic. Participants >40 years old will be personally interviewed via a structured and standardized questionnaire concerning general knowledge and correct response to stroke as assessed by the Stroke Action Test (STAT). Predictors of the change in scoring >50% on STAT compared to 2005 will be identified by multiple regression (en)
"Předmět studie: Předmětem je zjistit, zda-li došlo ke změně v reakci na příznaky CMP v České republice jako důsledek dvouleté edukační kampaně ve srovnání s daty z roku 2005. Dalším cílem je identifikovat prediktory této změny. Metodologie: V období mezi listopadem a prosincem 2008 bude provedena dotazníková akce na území celé ČR za pomocí 3-stupňové metody náhodného výběru respondentů zahrnující výběr místa, domácnosti a člena v domácnosti. Lidé starší 40 let budou osobně dotázáni pomocí strukturovaného a standardizovaného dotazníku týkajícího se znalostí o CMP a testující reakci na vznik CMP pomoci validizovaného ""Stroke Action Testu"" (STAT). Predikátory změny skóre STAT >50% ve srovnání s rokem 2005 budou identifikovány vícerozměrnou regresní logistickou analýzou." (cs)