About: Relating the environmental footprint of a vehicle to the lifetime costs of maintaining the infrastructure     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Projekt, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • "Dynamické interakce mezi vozidlem a tratí, resp. vozovkou, které jsou příčinou poškozování tratí a způsobují hluk a zemní vibrace, jsou předmětem specifického zájmu. Komplexní vliv těchto interakcí lze označit jako """"""""stopu v prostředí"""""""" (footprint). Podpora vozidel s malým negativním vlivem diferenciací poplatků za užívání umožní snížit náklady na infrastrukturu. Současná definice EU pro závěsy """"""""přátelské vůči vozovce"""""""" je nedostatečná, pro železniční vozidla neexistuje vůbec. Cílem je vyvinout koncepci hodnocení negativního vlivu vozidel na prostředí pro různé kvality silnic a tratí, využít počítačové simulace pro závislosti interakcí a poškozování vozovek/tratí a vyvinout nové způsoby měření dynamických interakcí. Uvedené metody umožní získat vstupy pro ověření počítačových modelů. Z výstupů bude možno hodnotit náklady na životnostní cyklus prvků infrastruktury, které umožní hodnotit kapacitu vyvíjených infrastruktur." (cs)
  • Of specific interest is the dynamic interaction between a vehicle and the track/pavement which gives rise to damage to the track and results in audible noise and ground borne vibration. This can be considered as a vehicle´s footprint. By encouraging vehicles with a low footprint it will be possible to reduce infrastructure costs. The existing EU definition for road-friendly suspensions is deficient in scope and there is no agreed definition for rail vehicles at present. The aim is to develop the concept of a vehicle´s footprint and that of road and track quality, use computer simulation to relate the interactions leading to track/road damage and establish novel ways of measuring dynamic interactions. The new methods will enable to obtain inputs in order to validate the models. From the outputs, life cycle costs can be established which will allow strategies to manage infrastructure capacity to be developed. (en)
Title
  • Relating the environmental footprint of a vehicle to the lifetime costs of maintaining the infrastructure (en)
  • Souvislosti komplexního poškozujícího vlivu vozidel na prostředí a nákladů na údržbu infrastruktury v průběhu životnosti (cs)
http://linked.open...avai/druh-souteze
http://linked.open...domain/vavai/faze
http://linked.open...vavai/hlavni-obor
http://linked.open...vavai/id-aktivity
http://linked.open.../vavai/id-souteze
http://linked.open...n/vavai/kategorie
http://linked.open...vai/klicova-slova
  • Dynamic interaction, vehicle´s footprint, road-friendly suspension, track/pavement damage, infrastructure access charge. (en)
http://linked.open...nujicich-prijemcu
http://linked.open...avai/poskytovatel
http://linked.open...ai/statni-podpora
http://linked.open...vavai/typProjektu
http://linked.open...ai/uznane-naklady
http://linked.open...ai/pocet-prijemcu
http://linked.open...cet-spoluprijemcu
http://linked.open...ai/pocet-vysledku
http://linked.open...ku-zverejnovanych
is http://linked.open...ain/vavai/projekt of
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 47 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software