Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - 1. To enhance our adaptive and already realized adaptive model to enable non-homogenous, multi-layered and more compact material including course granules and cavities. 2. To improve our current physical model of sand transfer to enable more accurate simulations of physical processes besides interactive manipulation. The new solution will enhance the model for other types of erosion (wind or water) and long-lasting effect of these factors. 3. To create a model for simulation of groups and crowds, based on a hierarchical geometric subdivision, allowing a most natural behavior and an adaptation of its rules. 4. To enhance the simulation model in order to enable interactive behavior according to immediate impulses, such as direct danger. 5. To generalize the achieved results and collected experience in the areas of both subtaks and to propose a common data structure, suitable for uniform reepresentation of changes and a fast access. (en)
- 1. Rozšířit námi již vyvinutý a realizovaný adaptivní model písčitého terénu tak, aby dovoloval nehomogenní, vícevrstvé i kompaktnější materiály včetně materiálů s větší granularitou, a o modelování kavit. 2. Zdokonalit náš současný fyzikální model přesunů písku tak, aby kromě interaktivní manipulace dovoloval také přesnější simulace fyzikálních procesů. Nové řešení bude vhodné pro rozšíření modelu na další typy eroze (vítr nebo voda) a dlouhodobé působení těchto činitelů. 3. Vytvořit model pro simulaci chování skupin a davů založený na hierarchickém geometrickém dělení prostoru dovolující co nejpřirozenější chování a snadnou adaptaci pravidel chování. 4. Rozšířit model chování skupin o možnost interaktivního chování podle bezprostředních podnětů, např. o reakce na bezprostřední ohrožení. 5. Dosažené výsledky a získané zkušenosti v oblasti obou podproblémů zobecnit a navrhnout společnou datovou strukturu, vhodnou pro uniformní reprezentaci změn a rychlý přístup. (cs)
|
Title
| - Interaktivní geometrické modely pro simulaci přírodních jevů a davů (cs)
- Interactive Geometric Models for Simulation of Natural Phenomena and Crowds (en)
|
http://linked.open...vai/cislo-smlouvy
| |
http://linked.open...avai/druh-souteze
| |
http://linked.open...domain/vavai/faze
| |
http://linked.open...vavai/hlavni-obor
| |
http://linked.open...vai/vedlejsi-obor
| |
http://linked.open...vavai/id-aktivity
| |
http://linked.open.../vavai/id-souteze
| |
http://linked.open...n/vavai/kategorie
| |
http://linked.open...vai/klicova-slova
| - natural phenomena - crowd - interactivity - simulation - modelling - computer graphics (en)
|
http://linked.open...avai/konec-reseni
| |
http://linked.open...nujicich-prijemcu
| |
http://linked.open...avai/poskytovatel
| |
http://linked.open...avai/start-reseni
| |
http://linked.open...ai/statni-podpora
| |
http://linked.open...vavai/typProjektu
| |
http://linked.open...ai/uznane-naklady
| |
http://linked.open...ai/pocet-prijemcu
| |
http://linked.open...cet-spoluprijemcu
| |
http://linked.open...ai/pocet-vysledku
| |
http://linked.open...ku-zverejnovanych
| |
is http://linked.open...ain/vavai/projekt
of | |