About: 2-WHEELER BEHAVIOUR AND SAFETY     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Projekt, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Řidiči motocyklů patří k nejvíce rizikovým skupinám silničního provozu s fátálními následky dopravních nehod. V jednotlivých evropských státech ukazuje statistika nehodovosti motorkářů 5 až 25-krát více nehod než u ostatních účastníků provozu. V posledních dvaceti letech se v evropských státech počet uživatelů motocyklů více jak zdvojnásobil. Nedávná studie MAIDS potvrdila, že většina havárií motocyklů je způsobena behaviorálními a ergonomickými faktory. Mezi primární příčiny dopravních nehod s motocykly lze zařadit chybné vnímání a detekci řidiče motocyklu ostatními účastníky, tedy obecně řečeno je rozhodujícím činitelem lidský faktor. Ve většině dopravních nehod motocyklů je účastníkem zároveň řidič automobilu. Mnoho výzkumných programů a studií se zabývalo behaviorálními i ergonomickými faktory, které významně přispívají k dopravní nehodovosti dvoustopých motorových vozidel. Tyto výsledky byly využity k následným opatřením, které účinně snižují jejich nehodovost. V evropském regionu ani v ostatních částech světa však doposud neexistují obdobné studie a následná opatření týkající se výlučně řidičů motocyklů. Statistiky rostoucí nehodovosti motorkářů jednoznačně evokují potřebu zaměřit se na tento zranitelný článek dopravního systému a k tomu využít znalostí z oblasti behaviorálních i ergonomických faktorů. Z těchto důvodů vznikl tento inovativní výzkumný program za účasti partnerů z Evropy, Izraele a Austrálie, ve kterém se klade důraz na analýzu dopravních nehod, na analýzu příčin, které k nehodám vedou a na oblast selhávání lidského faktoru. Rovněž bude aplikována první studie na světě, tedy experiment v přirozených podmínkách s motocykly v reálném provozu, které jsou vybaveny elektronickým zařízením schopným mapovat fyzikální veličiny průběhu jízdy na motocyklu. Aktivity projektu budou dále sledovat percepci řidičů motocyklů a jejich tendenci riskovat, budou vyvíjeny nové instrumenty sloužící k přesnému hodnocení faktorů souvisejících s nehodovostí motorkářů. (en)
  • Řidiči motocyklů patří k nejvíce rizikovým skupinám silničního provozu s fátálními následky dopravních nehod. V jednotlivých evropských státech ukazuje statistika nehodovosti motorkářů 5 až 25-krát více nehod než u ostatních účastníků provozu. V posledních dvaceti letech se v evropských státech počet uživatelů motocyklů více jak zdvojnásobil. Nedávná studie MAIDS potvrdila, že většina havárií motocyklů je způsobena behaviorálními a ergonomickými faktory. Mezi primární příčiny dopravních nehod s motocykly lze zařadit chybné vnímání a detekci řidiče motocyklu ostatními účastníky, tedy obecně řečeno je rozhodujícím činitelem lidský faktor. Ve většině dopravních nehod motocyklů je účastníkem zároveň řidič automobilu. Mnoho výzkumných programů a studií se zabývalo behaviorálními i ergonomickými faktory, které významně přispívají k dopravní nehodovosti dvoustopých motorových vozidel. Tyto výsledky byly využity k následným opatřením, které účinně snižují jejich nehodovost. V evropském regionu ani v ostatních částech světa však doposud neexistují obdobné studie a následná opatření týkající se výlučně řidičů motocyklů. Statistiky rostoucí nehodovosti motorkářů jednoznačně evokují potřebu zaměřit se na tento zranitelný článek dopravního systému a k tomu využít znalostí z oblasti behaviorálních i ergonomických faktorů. Z těchto důvodů vznikl tento inovativní výzkumný program za účasti partnerů z Evropy, Izraele a Austrálie, ve kterém se klade důraz na analýzu dopravních nehod, na analýzu příčin, které k nehodám vedou a na oblast selhávání lidského faktoru. Rovněž bude aplikována první studie na světě, tedy experiment v přirozených podmínkách s motocykly v reálném provozu, které jsou vybaveny elektronickým zařízením schopným mapovat fyzikální veličiny průběhu jízdy na motocyklu. Aktivity projektu budou dále sledovat percepci řidičů motocyklů a jejich tendenci riskovat, budou vyvíjeny nové instrumenty sloužící k přesnému hodnocení faktorů souvisejících s nehodovostí motorkářů. (cs)
Title
  • 2-WHEELER BEHAVIOUR AND SAFETY (en)
  • 2-WHEELER BEHAVIOUR AND SAFETY (cs)
http://linked.open...vai/cislo-smlouvy
http://linked.open...lsi-vedlejsi-obor
http://linked.open...avai/druh-souteze
http://linked.open...domain/vavai/faze
http://linked.open...vavai/hlavni-obor
http://linked.open...vai/vedlejsi-obor
http://linked.open...vavai/id-aktivity
http://linked.open.../vavai/id-souteze
http://linked.open...n/vavai/kategorie
http://linked.open...vai/klicova-slova
  • jednostopá motorová vozidla, bezpečnost silničního provozu, hloubková analýza dopravních nehod, experimety v reálných podmínkách (en)
http://linked.open...avai/konec-reseni
http://linked.open...nujicich-prijemcu
http://linked.open...avai/poskytovatel
http://linked.open...avai/start-reseni
http://linked.open...ai/statni-podpora
http://linked.open...vavai/typProjektu
http://linked.open...ai/uznane-naklady
http://linked.open...ai/pocet-prijemcu
http://linked.open...cet-spoluprijemcu
http://linked.open...ai/pocet-vysledku
http://linked.open...ku-zverejnovanych
is http://linked.open...ain/vavai/projekt of
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 47 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software