The project focuses on an analysis of thecreation of market equilibrium for selected agri-food products, with the mainemphasis being placed on market relations modeling and an analysis ofsignificant influences in the creation of equilibrium status in the sub-marketof the selected agri-food vertical market.The main objective is to carry out an analysisof the market equilibrium creation process within the specific submarket, andto subsequently characterize, using models, the internal determinants of thevertical which participate in a relevant way in the creation of marketequilibrium. (en)
Hlavním cílem je provést analýzu procesu tvorbytržní rovnováhy na specifickém dílčím trhu a následně modelověcharakterizovat vnitřní determinanty vertikály, které se relevantním způsobempodílejí na utváření tržní rovnováhy ve vybraném sektoru zemědělství.Předpokládané výstupy lze spatřovat ve kvantifikovaných modelech dílčírovnováhy v rámci zvolených komoditních vertikál a v jejichnásledném propojení, které umožní modelový přístup pro analýzu ekonomickérovnováhy na úrovni odvětvového modelu. Uvedené dílčí výstupy budou předloženyk publikaci ve formě článků v neimpaktovaných - 2x i impaktovanýchčasopisech - 1x. Závěrečná souhrnná studie bude zpracována apředložena k publikaci ve formě vědecké monografie. (cs)