Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - The Project is intended to offer a historical view contributing to the current discussions as to the native language teaching at the secondary schools. The search of optimum shapes of education should make good use of historical experience, and thereforethe objective of the project is constituted by an analysis of the teaching process in the past, particularly during the years 1918 - 1989. The cardinal research problem is to specify the way in which, during the period concerned, impacts coming from outside the school were reflected in the content of teaching, what benefits and what undesirable effects were brought by the teaching methods applied and the forms of work organization, how the changing personality of the teacher was reflected in teaching during the period studied. It is an urgent task to rediscover the links to the pre-war period, which were disregarded after the year 1948 by didactics, deliberately in many cases. The crucial point for the solution of the problems mentioned (en)
- Projekt Proměny ve vyučování českému jazyku na středních školách v letech 1918 - 1989 chce historickým pohledem přispět k současným diskusím o podobě vyučování mateřštině na středních školách. Hledání optimálních podob vzdělávání by mělo zúročit i dějinné zkušenosti, a proto je cílem projektu analýza jazykového vyučování v minulosti, konkrétně v letech 1918 - 1989. Stěžejním výzkumným problémem je, jak se v daném období promítaly do vyučování češtině mimoškolské vlivy, jak výuku ovlivnil obsah vyučování, co přínosného a co nežádoucího přinesly užívané vyučovací metody a organizační formy práce a jakým způsobem se ve výuce v průběhu sledovaného období odrazila měnící se osobnost učitele. Naléhavým úkolem je znovuobjevit vazby k předválečnému období, na něž didaktika po roce 1948 mnohdy úmyslně rezignovala. Těžiště k vyřešení uvedených problémů spočívá v historickém výzkumu, doplněném rozhovory s pamětníky. Výsledkem projektu bude syntetizující monografie o vývoji vyučování českému jazyku na (cs)
|
Title
| - Changes in Teaching the Czech Language at Secondary Schools in 1918 - 1989 (en)
- Proměny ve vyučování českému jazyku na středních školách v letech 1918 - 1989 (cs)
|
http://linked.open...vai/cislo-smlouvy
| |
http://linked.open...avai/druh-souteze
| |
http://linked.open...domain/vavai/faze
| |
http://linked.open...vavai/hlavni-obor
| |
http://linked.open...vai/vedlejsi-obor
| |
http://linked.open...vavai/id-aktivity
| |
http://linked.open.../vavai/id-souteze
| |
http://linked.open...n/vavai/kategorie
| |
http://linked.open...vai/klicova-slova
| - history of teaching; Czech language; didactics; development of education; secondary school (en)
|
http://linked.open...avai/konec-reseni
| |
http://linked.open...nujicich-prijemcu
| |
http://linked.open...avai/poskytovatel
| |
http://linked.open...avai/start-reseni
| |
http://linked.open...ai/statni-podpora
| |
http://linked.open...vavai/typProjektu
| |
http://linked.open...ai/uznane-naklady
| |
http://linked.open...ai/pocet-prijemcu
| |
http://linked.open...cet-spoluprijemcu
| |
http://linked.open...ai/pocet-vysledku
| |
http://linked.open...ku-zverejnovanych
| |
is http://linked.open...ain/vavai/projekt
of | |