Tento projekt si klade za cíl vyšetřovat vlastnosti pohonu s dvojitě napájeným strojem. V provozním režimu zde bude statorové vinutí připojeno k napájecí síti a rotorové vinutí bude napájeno z nepřímého měniče kmitočtu s napěťovým meziobvodem. Součástí projektu bude teoretický rozbor problematiky, návrh vhodné silové části (realizované pomocí IGBT-prvků), řídicích algoritmů a konkrétních řídicích obvodů (realizované pomocí DSP), realizace a oživení fyzikálního modelu. Výsledky měření na fyzikálním modelu budou porovnány s výsledky teoretických úvah a odvozeny konkrétní závěry a doporučení pro praktické použití atd. Jedním z hlavních hodnotících kriterií zde bude uvažováno rovněž vliv celého zařízení na napájecí síť a na životnost vinutí motoru (negativní vlivy moderních IGBT-prvků). (cs)
This project deals with attributes of the electric drive with the double fed machine. In the working mode the stator's winding will be connected into power network and the rotor's winding will be supplied by the indirect frequency converter with the voltage circuit. The project will be consist of the theoretical solving of their problems, the power circuits design (using IGBT-transistors), control algorithms and control circuits (using DSP), realization and activation of the physical model. Measuring results on the physical model will be compared with theoretical solving and concrete conclusions and references for the practice using of this drive will be deduced. The influence of this drive on the power network and on the motor insulation life cycle (the influences of the modem IGBT-transistors) will be one of the most important criterion. (en)