About: Textbook use in lower secondary schools     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Projekt, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • In spite of the widespread use of electronic media the printed textbook is still indispensable part of teaching and learning. The teachers are supposed to rely on textbooks when planning their teaching not only as primary source of information but also in methodology. The students are supposed to use the textbooks very often.The aim of submitted project is to identify the role, which textbooks play in teaching and learning. The role was defined by four categories: textbook control, time of use, teacher's and student's activities based on textbooks. The beginning teachers will be compared with experienced teachers. Styles of textbook use will be identified and some factors, which influence the using, will be verified. Research findings of the ways the textbooks really work have essential implications for textbook development and evaluation criteria. Conclusions will be incorporated into the program of teacher education and elaborated in form of recommendation for textbooks authors and (en)
  • Tradiční učebnice zůstává i přes nástup elektronických médií stále nezbytnou součástí výuky. Předpokládáme, že učitelé spoléhají na učebnice při plánování výuky nejen jako na primární zdroj informací, ale zřejmě i při didaktickém zpracování hodin. Výzkumných zjištění v oblasti užívání učebnic v reálné výuce máme ovšem k dispozici velmi málo. Cílem předpokládaného výzkumu je identifikovat roli, kterou hrají učebnice při vyučování a učení. Roli učebnice definujeme pomocí čtyř kategorií: vlivu učebnice na výuku, frekvence a délky užívání učebnic, činností učitele s učebnicí a činností žáka s učebnicí. Zkoumání bude založeno na srovnání začínajících a zkušených učitelů. Budou identifikovány základní styly užívání učebnic učitelem a žákem a ověřovány některé faktory, které styl užívání ovlivňují. Výzkumná zjištění funkcí, které učebnice v reálné výuce skutečně plní, mají zásadní význam pro tvorbu kvalitních učebnic a pro kritéria, podle nichž se učebnice hodnotí. Závěry budou, mimo jiné, (cs)
Title
  • Textbook use in lower secondary schools (en)
  • Užívání učebnic na 2. stupni základní školy (cs)
http://linked.open...vai/cislo-smlouvy
http://linked.open...avai/druh-souteze
http://linked.open...domain/vavai/faze
http://linked.open...vavai/hlavni-obor
http://linked.open...vavai/id-aktivity
http://linked.open.../vavai/id-souteze
http://linked.open...n/vavai/kategorie
http://linked.open...vai/klicova-slova
  • textbook research; textbook use; textbook impact; learning style; learning from text (en)
http://linked.open...avai/konec-reseni
http://linked.open...nujicich-prijemcu
http://linked.open...avai/poskytovatel
http://linked.open...avai/start-reseni
http://linked.open...ai/statni-podpora
http://linked.open...vavai/typProjektu
http://linked.open...ai/uznane-naklady
http://linked.open...ai/pocet-prijemcu
http://linked.open...cet-spoluprijemcu
http://linked.open...ai/pocet-vysledku
http://linked.open...ku-zverejnovanych
is http://linked.open...ain/vavai/projekt of
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 39 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software