Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - In spite of the widespread use of electronic media the printed textbook is still indispensable part of teaching and learning. The teachers are supposed to rely on textbooks when planning their teaching not only as primary source of information but also in methodology. The students are supposed to use the textbooks very often.The aim of submitted project is to identify the role, which textbooks play in teaching and learning. The role was defined by four categories: textbook control, time of use, teacher's and student's activities based on textbooks. The beginning teachers will be compared with experienced teachers. Styles of textbook use will be identified and some factors, which influence the using, will be verified. Research findings of the ways the textbooks really work have essential implications for textbook development and evaluation criteria. Conclusions will be incorporated into the program of teacher education and elaborated in form of recommendation for textbooks authors and (en)
- Tradiční učebnice zůstává i přes nástup elektronických médií stále nezbytnou součástí výuky. Předpokládáme, že učitelé spoléhají na učebnice při plánování výuky nejen jako na primární zdroj informací, ale zřejmě i při didaktickém zpracování hodin. Výzkumných zjištění v oblasti užívání učebnic v reálné výuce máme ovšem k dispozici velmi málo. Cílem předpokládaného výzkumu je identifikovat roli, kterou hrají učebnice při vyučování a učení. Roli učebnice definujeme pomocí čtyř kategorií: vlivu učebnice na výuku, frekvence a délky užívání učebnic, činností učitele s učebnicí a činností žáka s učebnicí. Zkoumání bude založeno na srovnání začínajících a zkušených učitelů. Budou identifikovány základní styly užívání učebnic učitelem a žákem a ověřovány některé faktory, které styl užívání ovlivňují. Výzkumná zjištění funkcí, které učebnice v reálné výuce skutečně plní, mají zásadní význam pro tvorbu kvalitních učebnic a pro kritéria, podle nichž se učebnice hodnotí. Závěry budou, mimo jiné, (cs)
|
Title
| - Textbook use in lower secondary schools (en)
- Užívání učebnic na 2. stupni základní školy (cs)
|
http://linked.open...vai/cislo-smlouvy
| |
http://linked.open...avai/druh-souteze
| |
http://linked.open...domain/vavai/faze
| |
http://linked.open...vavai/hlavni-obor
| |
http://linked.open...vavai/id-aktivity
| |
http://linked.open.../vavai/id-souteze
| |
http://linked.open...n/vavai/kategorie
| |
http://linked.open...vai/klicova-slova
| - textbook research; textbook use; textbook impact; learning style; learning from text (en)
|
http://linked.open...avai/konec-reseni
| |
http://linked.open...nujicich-prijemcu
| |
http://linked.open...avai/poskytovatel
| |
http://linked.open...avai/start-reseni
| |
http://linked.open...ai/statni-podpora
| |
http://linked.open...vavai/typProjektu
| |
http://linked.open...ai/uznane-naklady
| |
http://linked.open...ai/pocet-prijemcu
| |
http://linked.open...cet-spoluprijemcu
| |
http://linked.open...ai/pocet-vysledku
| |
http://linked.open...ku-zverejnovanych
| |
is http://linked.open...ain/vavai/projekt
of | |