About: Authority Made Relative and its Impact on the Contemporary Young People     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Projekt, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • The project is proposed in relation to the results of the grant target of the Charles University (No. 7085) where the selected theoretic bases of the complex authority phenomenon were elaborated. The goal of the presented research project is to analysebroader pedagogical and psychological connotation of the problems observed, to analyse the determination of the content of the authority ( from the historical and contemporary point of view) and map the important context between the authority andeducation. Attention will be paid to the research review ( extensive and intensive form) which will be realized on a research sample of teachers and students of secondary schools in the Czech Republic, Poland and Germany. To the main targets of thecomparative research belongs in particular clarification of the authority conception of the teacher's personality from the students and teachers point of view. They will be observed in the form of an intensive type of investigation together with the (en)
  • Navrhovaný projekt vzniká v návaznosti na výsledky grantového úkolu Univerzity Karlovy (č. 7085), který rozpracoval vybraná teoretická východiska komplexního fenoménu autority. Předložený výzkumný projekt si klade za cíl analyzovat širší pedagogickopsychologické konotace sledované problematiky, analyzovat obsahové vymezení autority (z hlediska historického i současného) a zmapovat významné souvislosti mezi autoritou a výchovou. Centrem pozornosti bude empirické šetření, které bude realizováno navýzkumném vzorku učitelů a studentů středních škol v České republice, Slovensku, Polsku a Německu. Mezi hlavní úkoly tohoto komparativního výzkumu lze zahrnout především objasňování pojetí autority učitele pohledem studentů i samotných učitelů. Projektvěnuje pozornost i zmapování dopadů relativizace autority na současnou hodnotovou orientaci a zájmové aktivity středoškolské mládeže. Tematiku autority v kontextu s vnitřní ukázněností, sebeovládáním a odpovědným jednáním dnešních mladých lidí vnímáme (cs)
Title
  • Authority Made Relative and its Impact on the Contemporary Young People (en)
  • Relativizace autority a její dopady na současnou mládež (cs)
http://linked.open...avai/druh-souteze
http://linked.open...domain/vavai/faze
http://linked.open...vavai/hlavni-obor
http://linked.open...vavai/id-aktivity
http://linked.open.../vavai/id-souteze
http://linked.open...n/vavai/kategorie
http://linked.open...vai/klicova-slova
  • Neuvedeno. (en)
http://linked.open...nujicich-prijemcu
http://linked.open...avai/poskytovatel
http://linked.open...ai/statni-podpora
http://linked.open...vavai/typProjektu
http://linked.open...ai/uznane-naklady
http://linked.open...ai/pocet-prijemcu
http://linked.open...cet-spoluprijemcu
http://linked.open...ai/pocet-vysledku
http://linked.open...ku-zverejnovanych
is http://linked.open...ain/vavai/projekt of
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 32 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software