Cílem projektu je vytvořit a ověřit metodiku popisu národních kultur. Postup by měl být aplikovatelný v managementu při interkulturálním srovnávání, ale i v oborech sociální práce. Metodika je založena na hledání kulturních vzorců chování. Teoreticky vymezené vzorce chování budou ověřeny v empirickém výzkumu. Výzkum bude proveden ve 20 podnicích. Navrhované techniky standardního dotazníku a polostandardizovaných rozhovorů. Objektem výzkumu jsou pracovníci českých a pro srovnání rakouských, německých britských podniků. Velikost souboru pro standardizované dotazování : 1000 osob. Soubor pro polostandardizované dotazování: 400 osob (200 z českých podniků a 200 ze zahraničních). Výsledky projektu budou publikovány knižně (dohoda s nakladatelstvím Grada)a časopisecky. Poznatky budou využity též při výuce na VŠE Praha. (cs)
The main objective of this project is a development and validation of the methodology for a description of national cultures. This methodology is based on identification of the cultural behavioural standards. The research will be conducted in 20 organizations. For the aim of data collection there are two basic techniques proposed - standardized questionnaire and semistructured interview. The sample is represented by the Czech employees. As a comparative sample also employees from the Austrian, German and British companies will be used. The sample size for the questionnaire is represented by 1000 respondents. The sample size for the interview is represented by 400 respondents ( 200 from Czech and 200 from foreign organizations ). The results ofthis project will be published in a book ( there is an agreement with Grada Publishing Co. ) and in journals. The outcomes will be used also in a process of education. (en)