Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - This project is focused on the problems of market orientation, which is one of the main trends of marketing nowadays. The market orientation has been investigated in the research teams especially at the universities in Australia, New Zealand, USA and Northern European countries during last years. Market orientation is very important and topical, because of its influence on the company results. The topic of the project is the orientation to the research of implementation of market orientation in hi-tech firms. The part of the project is to make theoretical research and also to make practical research in some chosen companies. The gained information will be not focused only on theoretical field but also on practical application. The practical application will be done by preparation of special workshop for business sphere. There specialists from companies would get acquainted with the main research results. This project helps companies to well implement market orientation. (en)
- Návrh projektu je zaměřen na problematiku tržní orientace, která je v současné době jedním z hlavních trendů oblasti marketingu řešených týmy především na univerzitách v Austrálii, Novém Zélandu, Spojených státech a severských Evropských státech. Aktuálnost tohoto tématu je dána také tím, že mnohé studie prokázaly vliv tržní orientace na výsledky podnikání. Téma navrhovaného projektu je orientováno na výzkum implementace tržní orientace v hi-tech firmách. Součástí navrhovaného projektu je vyjma provedení teoretického výzkumu, také získání praktických poznatků od daných společností. Získané informace budou zaměřeny nejen teoretickým směrem, ale důraz je kladen také na praktickou aplikaci. V navrhovaném projektu je tento prvek zohledněn prostřednictvím uspořádání odborného semináře určeného pro podnikatelskou sféru, na kterém by byli odborníci z praxe seznámeni s hlavními výsledky výzkumu. Projekt pomůže podnikům vhodně implementovat tržní orientaci. (cs)
|
Title
| - Research on implementation of market orientation in Hi-Tech Firms (en)
- Výzkum implementace tržní orientace u hi-tech firem (cs)
|
http://linked.open...vai/cislo-smlouvy
| |
http://linked.open...avai/druh-souteze
| |
http://linked.open...domain/vavai/faze
| |
http://linked.open...vavai/hlavni-obor
| |
http://linked.open...vavai/id-aktivity
| |
http://linked.open.../vavai/id-souteze
| |
http://linked.open...n/vavai/kategorie
| |
http://linked.open...vai/klicova-slova
| - Market orientation; Hi-Tech Firms; Barriers to implementing; Competitive advantage (en)
|
http://linked.open...avai/konec-reseni
| |
http://linked.open...nujicich-prijemcu
| |
http://linked.open...avai/poskytovatel
| |
http://linked.open...avai/start-reseni
| |
http://linked.open...ai/statni-podpora
| |
http://linked.open...vavai/typProjektu
| |
http://linked.open...ai/uznane-naklady
| |
http://linked.open...ai/pocet-prijemcu
| |
http://linked.open...cet-spoluprijemcu
| |
http://linked.open...ai/pocet-vysledku
| |
http://linked.open...ku-zverejnovanych
| |
is http://linked.open...ain/vavai/projekt
of | |