Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Reference groups have a noticeable impact on consumer behaviour and this influence occurs with various intensity at various levels and in various forms. That is why they are so important in consumer marketing. The essence of the project is the concentrated research view on the area of reference groups' influence which is set via non personal contact between consumer and the reference group, intermediated by media. Attention will be targeted to three main forms: celebrity endorsement, expert endorsement and slice-of-life endorsement. Also other forms (executives, character licences and personality characters) will be included when it appears useful. The project objectives are: a) to map the rate of occurrence of medial reference groups in marketing communication approaches in the Czech republic and its comparison with situation abroad, b) to verify the overall attitudes to those forms among Czech consumers, c) to find out the basic factors by which this perception is undermined, d) to (en)
- Referenční skupiny mají výrazný vliv na chování spotřebitelů a toto jejich působení probíhá na různých úrovních, s různou intenzitou a v různých formách. Proto mají pro spotřební marketing (marketing na spotřebních trzích) zřetelný význam. Podstatou navrhovaného grantu je soustředěný výzkumný pohled na tu oblast vlivů referenčních skupin, která je vyjádřena neosobním - mediálně zprostředkovaným kontaktem mezi spotřebitelem a referenční skupinou. Pozornost se soustředí na tři hlavní jevové formy: zapojení známých osobností (celebrit), expertů a tzv. slice-of-life s tím, že podle potřeby budou sledovány i další formy (exekutiva, charakterové licence a osobnostní charaktery). Záměrem grantu je a) jednak zmapování míry výskytu (využití) těchto referenčních vztahů v marketingových komunikačních přístupech v ČR a v porovnání se zahraničím z hlediska dlouhodobějšího časového horizontu, b) prověření rámcových postojů českých spotřebitelů k těmto formám, c) postižení základních faktorů, které toto (cs)
|
Title
| - Reference Groups in Medial Marketing Communication (en)
- Referenční skupiny v mediální marketingové komunikaci (cs)
|
http://linked.open...avai/druh-souteze
| |
http://linked.open...domain/vavai/faze
| |
http://linked.open...vavai/hlavni-obor
| |
http://linked.open...vai/vedlejsi-obor
| |
http://linked.open...vavai/id-aktivity
| |
http://linked.open.../vavai/id-souteze
| |
http://linked.open...n/vavai/kategorie
| |
http://linked.open...vai/klicova-slova
| |
http://linked.open...nujicich-prijemcu
| |
http://linked.open...avai/poskytovatel
| |
http://linked.open...ai/statni-podpora
| |
http://linked.open...vavai/typProjektu
| |
http://linked.open...ai/uznane-naklady
| |
http://linked.open...ai/pocet-prijemcu
| |
http://linked.open...cet-spoluprijemcu
| |
http://linked.open...ai/pocet-vysledku
| |
http://linked.open...ku-zverejnovanych
| |
is http://linked.open...ain/vavai/projekt
of | |