Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Nosným tématem celého projektu je vypracování komplexní metodiky pro konstrukci převodovky s ohledem na její hlučnost, vibrace a účinnost. V konstrukci mechanických převodovek s ozubenými koly dochází v současné době k významnému posunu v oblasti návrhu tvaru boční křivky zubu směrem k minimalizaci hlučnosti a vibrací při současném zvýšení účinnosti a životnosti ozubení. Novým způsobem se zhodnocují základní geometrické údaje a klade se vyšší důraz na kvalitativní ukazatele ozubení. Důležitými parametrypro optimalizaci parametrů ozubených kol jsou materiálové vlastnosti a tepelné zpracování s ohledem na dosažení co nejvyššího vnitřního útlumu materiálu. V oblasti mazání jsou dosud značné rezervy při stanovení efektivního využití olejové náplně, což souvisí rovněž s vhodnou volbou uložení hřídelí a ozubených kol ve valivých ložiscích. Tvar převodové skříně, její tuhost, umístění hřídelí a ložisek, počet spojovacích šroubů i způsob její montáže jsou další významné faktory, ovlivňující parametry převo (cs)
- Supporting theme of the project is suggestion and elaboration of complex philosophy for toothed gearbox construction with reference to noisiness, vibration and efficiency. At present in the gearbox construction is significant advancement in an area of tooth side design with reference to noisiness and vibration reducing and enhancement of efficiency and life. The basic geometric parameters are evaluated in the new way and importance of tooth mesh quality grows. The material characteristics and heat treatment with reference to achievement of the tallest internal material damping are the other important parameters for toothed wheel optimisation. In lubrication there are still large reserve at determination of oily filling effective exploitation whichhangs together with suitable shaft and free wheels rolling support. The shape of gear-box body, its rigidity, shaft and bearings support, number of connecting screws and also the system of assembly are other significant factors which are very important f (en)
|
Title
| - Ecological optimalizing of gearbox (en)
- Ekologická optimalizace mechanické převodovky (cs)
|
http://linked.open...lsi-vedlejsi-obor
| |
http://linked.open...avai/druh-souteze
| |
http://linked.open...domain/vavai/faze
| |
http://linked.open...vavai/hlavni-obor
| |
http://linked.open...vai/vedlejsi-obor
| |
http://linked.open...i/hlavni-ucastnik
| |
http://linked.open...vavai/id-aktivity
| |
http://linked.open.../vavai/id-souteze
| |
http://linked.open...n/vavai/kategorie
| |
http://linked.open...vai/klicova-slova
| |
http://linked.open...nujicich-prijemcu
| |
http://linked.open...avai/poskytovatel
| |
http://linked.open...ai/statni-podpora
| |
http://linked.open...vavai/typProjektu
| |
http://linked.open...ai/uznane-naklady
| |
http://linked.open...ai/pocet-prijemcu
| |
http://linked.open...cet-spoluprijemcu
| |
http://linked.open...ai/pocet-vysledku
| |
http://linked.open...ku-zverejnovanych
| |
is http://linked.open...ain/vavai/projekt
of | |