Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Cílem projektu je zkoumat vývoj znalosti a procesů zpracování jazyka u předškolních dětí. Centrem zájmu je schopnost dětí využívat pádových tvarů a větné shody při interprateci syntaktické struktury tranzitivních vět, zejména pozice podmětu a předmětu. Projekt bude sledovat porozumění tranzitivním větám u dětí a vliv syntaktického primingu na porozumění. Bude zkonstruována série experimentů využívajících různých úloh. Jako závisle proměnné budou v experimentech sloužit údaje o přesnosti porozumění, reakční čas a údaje o směru pohledu pokusných osob. Cílem je testovat, zda tříleté děti disponují morfosyntaktickými znalostmi, které jsou nezbytné pro interpretaci tranzitivních vět, a k jakým změnám ve zpracování morfologické informace dochází ve věku tři až pět let. Projekt klade důraz na využití měřítek zpracování jazyka v reálném čase s cílem studovat průběh procesu, při němž jsou informace o morfologii aplikovány v porozumění větám. (cs)
- The goal of the project is to examine the development of language knowledge and processing mechanisms in preschool children. The focus of interest is the ability to use case and agreement morphology to interpret the syntactic structure of transitive sentences, particularly the syntactic roles of subject and object. The project will examine children's comprehension of transitive sentences and the influence of syntactic priming on processing during comprehension. Multiple experiments using different tasks will be constructed. The experiments will use the accuracy, reaction time, and gaze-direction data as dependent variables. The aim is to test whether 3-year-olds possess morphosyntactic knowledge necessary for the interpretation of transitive sentences, and what changes occur between 3 and 5 years of age in the processing of morphological information. The project emphasizes the use of on-line measures in order to examine the process of applying morphological knowledge in real time. (en)
|
Title
| - Processing of agreement and case forms in children (en)
- Zpracovávání větné shody a pádových tvarů u dětí (cs)
|
http://linked.open...vai/cislo-smlouvy
| |
http://linked.open...avai/druh-souteze
| |
http://linked.open...domain/vavai/faze
| |
http://linked.open...vavai/hlavni-obor
| |
http://linked.open...vai/vedlejsi-obor
| |
http://linked.open...vavai/id-aktivity
| |
http://linked.open.../vavai/id-souteze
| |
http://linked.open...n/vavai/kategorie
| |
http://linked.open...vai/klicova-slova
| - syntactic priming; grammatical categories; mental representation; morphology; language processing; subject-verb agreement; eye-gaze (en)
|
http://linked.open...avai/konec-reseni
| |
http://linked.open...nujicich-prijemcu
| |
http://linked.open...avai/poskytovatel
| |
http://linked.open...avai/start-reseni
| |
http://linked.open...ai/statni-podpora
| |
http://linked.open...vavai/typProjektu
| |
http://linked.open...ai/uznane-naklady
| |
http://linked.open...ai/pocet-prijemcu
| |
http://linked.open...cet-spoluprijemcu
| |
http://linked.open...ai/pocet-vysledku
| |
http://linked.open...ku-zverejnovanych
| |
is http://linked.open...ain/vavai/projekt
of | |