Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - S novými trendy ve vzdělávání se objevuje mimo jiné požadavek na kulturu vzdělávacích institucí, tedy i vysoké školy. V souvislosti s vymezováním kultury se často upozorňuje na rozdíl mezi kulturou a civilizací. Zatímco kulturou se rozumí duchovní, náboženské, vědecké a umělecké usilování, civilizací se chápe materiální, technické a hospodářské aktivity. Přes to však mezi kulturou a technikou jsou úzké vazby. Z výzkumů i z praktické zkušenosti vyplývá, že technické univerzity, které podporují učitelské vzdělávání a realizují tento obor jako integrální součást technické vysoké školy mají evidentně lepší výsledky ve vzdělávání i ve vědecké oblasti (viz např. Technická univerzita v Aachen). Má-li učitelské vzdělávání techniků přispívat k prohloubení kultury technické vysoké školy (univerzity), předpokládá to i určitou kvalitu oboru učitelství.
- S novými trendy ve vzdělávání se objevuje mimo jiné požadavek na kulturu vzdělávacích institucí, tedy i vysoké školy. V souvislosti s vymezováním kultury se často upozorňuje na rozdíl mezi kulturou a civilizací. Zatímco kulturou se rozumí duchovní, náboženské, vědecké a umělecké usilování, civilizací se chápe materiální, technické a hospodářské aktivity. Přes to však mezi kulturou a technikou jsou úzké vazby. Z výzkumů i z praktické zkušenosti vyplývá, že technické univerzity, které podporují učitelské vzdělávání a realizují tento obor jako integrální součást technické vysoké školy mají evidentně lepší výsledky ve vzdělávání i ve vědecké oblasti (viz např. Technická univerzita v Aachen). Má-li učitelské vzdělávání techniků přispívat k prohloubení kultury technické vysoké školy (univerzity), předpokládá to i určitou kvalitu oboru učitelství. (cs)
- Together with new trends in education, the requirement of the culture of educational institutions, thus also of the university, has been seen recently, besides others. In connection with delimiting the culture, attention is often called to the difference between the culture and civilization. Culture means spiritual, religious, scientific and artistic efforts, while civilization is understood as material, technical and economic activities. However, in spite of that, there are close links between culture and technical fields. It follows from research as well as practical experience that technical universities, which support education of teachers, and which implement this domain as an integral part of technical university, clearly bring better results in education as well as in the field of science. If pedagogical education of technical workers is to contribute to deepening the technical university culture, it assumes certain quality of the teaching profession, as well. (en)
|
Title
| - Pedagogické studium na technické vysoké škole jako faktor zvyšování kultury univerzity
- Pedagogické studium na technické vysoké škole jako faktor zvyšování kultury univerzity (cs)
- PEDAGOGICAL STUDY AT THE TECHNICAL UNIVERSITY AS A FACTOR TO ENHANCE THE UNIVERSITY CULTURE (en)
|
skos:prefLabel
| - Pedagogické studium na technické vysoké škole jako faktor zvyšování kultury univerzity
- Pedagogické studium na technické vysoké škole jako faktor zvyšování kultury univerzity (cs)
- PEDAGOGICAL STUDY AT THE TECHNICAL UNIVERSITY AS A FACTOR TO ENHANCE THE UNIVERSITY CULTURE (en)
|
skos:notation
| - RIV/68407700:21630/08:00156559!RIV11-GA0-21630___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/68407700:21630/08:00156559
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - Civilization; culture; company culture; school culture; technical university culture; human dimension of technical education; teachers' education; motivation to study pedagogy; pregraduate education; curricular reform (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Příprava techniků na vzdělávání a řízení lidí
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/projekt
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Semrád, Jiří
- Škrabal, Milan
|
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| - České vysoké učení technické v Praze
|
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |
is http://linked.open...avai/riv/vysledek
of | |