About: Význam metodologie přírodovědného poznávání ve virtuálním prostředí     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Interaktivní pojetí vyučování a jeho preference před jednostranným sdělováním faktů je v dnešní době stále častěji zmiňovaným tématem. Jedním z nejvýznamnějších zástupců didaktické techniky v tomto typu výuky se stává interaktivní tabule. Podstatným způsobem využití jejího potenciálu v přírodovědném vzdělávání je její aplikace při podpoře empirických metod poznávání, tedy při výuce, která se opírá zejména o pozorování, měření a experimenty. Interaktivní tabule zde může hrát významnou roli při reálných i simulovaných demonstračních experimentech, jejichž stěžejním cílem je měření různých fyzikálních a chemických veličin. V takových vyučovacích jednotkách je kladen důraz na různé úrovně interaktivity, tj. na spolupráci a komunikaci žáků s interaktivní tabulí, s učitelem, se spolužáky atd. Diskutované jsou přednosti i rizika takovýchto aplikací počítačů ve výuce chemie a jejich kombinace s reálným školním chemickým experimentem. Konkrétní ukázky orientujeme v tomto sdělení na měření pH.
  • Interaktivní pojetí vyučování a jeho preference před jednostranným sdělováním faktů je v dnešní době stále častěji zmiňovaným tématem. Jedním z nejvýznamnějších zástupců didaktické techniky v tomto typu výuky se stává interaktivní tabule. Podstatným způsobem využití jejího potenciálu v přírodovědném vzdělávání je její aplikace při podpoře empirických metod poznávání, tedy při výuce, která se opírá zejména o pozorování, měření a experimenty. Interaktivní tabule zde může hrát významnou roli při reálných i simulovaných demonstračních experimentech, jejichž stěžejním cílem je měření různých fyzikálních a chemických veličin. V takových vyučovacích jednotkách je kladen důraz na různé úrovně interaktivity, tj. na spolupráci a komunikaci žáků s interaktivní tabulí, s učitelem, se spolužáky atd. Diskutované jsou přednosti i rizika takovýchto aplikací počítačů ve výuce chemie a jejich kombinace s reálným školním chemickým experimentem. Konkrétní ukázky orientujeme v tomto sdělení na měření pH. (cs)
  • Interactive teaching approach and its preference from one-sided communication of facts is nowadays more and more frequently mentioned topic. One of the most important representatives of the teaching techniques in this type of teaching is becoming the interactive whiteboard. Substantial use of its potential in science education is to promote the application of empirical methods for understanding, that in teaching, which relies primarily on observations, measurements and experiments. Interactive whiteboard can play an important role in both real and simulated demonstration experiments, whose key objective is the measurement of various physical and chemical properties. In teaching these units, the emphasis is on different levels of interactivity, i.e. the cooperation and communication amongst students with the interactive whiteboard, the teacher, classmates, etc. Advantages and treatments of mentioned ICT applications are analysed and discussed. Examples are oriented on the pH measurement here. (en)
Title
  • Význam metodologie přírodovědného poznávání ve virtuálním prostředí
  • Význam metodologie přírodovědného poznávání ve virtuálním prostředí (cs)
  • The Importance of Methodology in Natural Science Cognition in the Virtual Environment (en)
skos:prefLabel
  • Význam metodologie přírodovědného poznávání ve virtuálním prostředí
  • Význam metodologie přírodovědného poznávání ve virtuálním prostředí (cs)
  • The Importance of Methodology in Natural Science Cognition in the Virtual Environment (en)
skos:notation
  • RIV/62690094:18470/10:00002879!RIV11-GA0-18470___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • P(GA406/09/0359), S
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
  • 3
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 298321
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/62690094:18470/10:00002879
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • Methodology in Natural Science Cognition; Chemistry Education; Interactive board; Virtual Instructional Environment (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...odStatuVydavatele
  • CZ - Česká republika
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [832F3E1CBE79]
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Media4u magazine
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...vavai/riv/projekt
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...v/svazekPeriodika
  • 7
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Bílek, Martin
  • Toboříková, Petra
issn
  • 1214-9187
number of pages
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 18470
is http://linked.open...avai/riv/vysledek of
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 122 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software