Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Zvyšování výkonu energetických strojů vyžaduje zvýšení účinnosti Carnotova cyklu. V praxi to znamená, že je nutno mimo jiné zvýšit horní teplotu procesu a tím dosáhnout vyšší efektivity. Pro úspěšné zvládnutí tohoto cíle bylo provedeno materiálově-technologické modelování odpovídající reálnému procesu a na modelu byly zjištěny podmínky, ve kterých lze úspěšně provést vykování polotovarů pro danou součást. Z modelově získaných dat byly provedeny transfery do reálné technologie a nejprve na modelech ve zmenšeném měřítku bylo provedeno kování navrženou technologií. Rozborem této technologie bylo zjištěno, že parametry procesu vedou k úspěšnému získání finálního produktu a tyto parametry byly poté použity pro návrh reálné technologie. Touto technologií byl vykován ventil pro lodní motor tak, aby odpovídal všemi parametry požadavkům odběratele. Tímto postupem vznikl nový technologický postup, který může být nyní běžně používán pro výkovky ventilů lodních motorů z této niklové slitiny.
- Zvyšování výkonu energetických strojů vyžaduje zvýšení účinnosti Carnotova cyklu. V praxi to znamená, že je nutno mimo jiné zvýšit horní teplotu procesu a tím dosáhnout vyšší efektivity. Pro úspěšné zvládnutí tohoto cíle bylo provedeno materiálově-technologické modelování odpovídající reálnému procesu a na modelu byly zjištěny podmínky, ve kterých lze úspěšně provést vykování polotovarů pro danou součást. Z modelově získaných dat byly provedeny transfery do reálné technologie a nejprve na modelech ve zmenšeném měřítku bylo provedeno kování navrženou technologií. Rozborem této technologie bylo zjištěno, že parametry procesu vedou k úspěšnému získání finálního produktu a tyto parametry byly poté použity pro návrh reálné technologie. Touto technologií byl vykován ventil pro lodní motor tak, aby odpovídal všemi parametry požadavkům odběratele. Tímto postupem vznikl nový technologický postup, který může být nyní běžně používán pro výkovky ventilů lodních motorů z této niklové slitiny. (cs)
- Increasing the performance of power generating machines requires an increase in the efficiency of the Carnot cycle. In practice this means that it is necessary, among other things, to raise the upper temperature of the process and thus achieve higher efficiency. To successfully meet this goal, material-technology modelling corresponding to the real process was carried out and the model was used to identify conditions for successfully forging semi-products for specific components. The data obtained from the model were transferred to real technology and first forging using the proposed technology was carried out on a scale model. Analysis of this technology found that the parameters of the process lead to the successful acquisition of the final product, and these parameters were then used to design a real technology. This technology was used to forge a valve for a ship engine to suit all the parameters required by the customer. This procedure gave rise to a new technological process which can now be routinely used for valve forgings of ship engines from this nickel alloy. (en)
|
Title
| - Technological procedure for forging of ship engine valve from Nimonic alloy (en)
- Technologický postup kování ventilu pro lodní motory ze slitiny nimonic
- Technologický postup kování ventilu pro lodní motory ze slitiny nimonic (cs)
|
skos:prefLabel
| - Technological procedure for forging of ship engine valve from Nimonic alloy (en)
- Technologický postup kování ventilu pro lodní motory ze slitiny nimonic
- Technologický postup kování ventilu pro lodní motory ze slitiny nimonic (cs)
|
skos:notation
| - RIV/49777513:23210/12:43898941!RIV13-MSM-23210___
|
http://linked.open...avai/predkladatel
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...onomickeParametry
| - Navržená a zrealizovaná technologie umožňuje průmyslové kování ventilů z niklové slitiny typu Nimonic. Cena jednoho ventilu se pohybuje v rozmezí mezi 850 až 900 Euro. Při předpokládané roční výrobě 40 ks a zisku 10% je předpokládaný ekonomický přínos 95 000,- Kč ročně.
|
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/49777513:23210/12:43898941
|
http://linked.open...terniIdentifikace
| |
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open...vai/riv/kategorie
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - Nimonic; ship engine valve; forging (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open.../licencniPoplatek
| |
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/projekt
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...echnickeParametry
| - Technologii ověřil: 1. 5. - 31. 7. 2012 CZECH PRECISION FORGE, a.s. IČ: 26700239, č. protokolu 03/12. Technologie se na základě licenční smlouvy používá v CPF. Výsledek byl vyroben, otestován a je využíván příjemcem ZČU
|
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Mašek, Bohuslav
- Malina, Jiří
- Ronešová, Andrea
- Aišman, David
|
http://linked.open...avai/riv/vlastnik
| |
http://linked.open...itiJinymSubjektem
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |