About: Foreign language learning strategy use and their support by teachers in lower secondary classes     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
rdfs:seeAlso
Description
  • Foreign language strategy use by pupils and strategy support by teachers in the classes were measured with an adapted and partially standardized inventory Young Learners Language Strategy Use Survey (Cohen, Oxford, 2002). The research sample consisted of 776 pupils in 41 classes (27 English and 11 German classes) of the 4th to 9th grades and their 23 teachers from 18 lower secondary schools. The Czech version of the inventory (Vlčková and Přikrylová, 2011) consisted of 64 items on the reduced dichotomy scale and measured strategies classified on the bases of four language skills (reading, writing, listening, and speaking) and language means (vocabulary, translation), and strategy functions in the information processing (Oxford, 1990). The reliability of teacher questionnaire (alpha .88) and pupil’s questionnaire (alpha .90) were acceptable. Teachers declared higher support of strategies than pupils use. The most supported were reading strategies (80 %), the least speaking strategies (64 %). (en)
  • Používání strategií učení se cizímu jazyku žáky a jejich podpora učitelem ve výuce byly zjišťovány pomocí adaptovaného a částečně standardizovaného inventáře Young Learners Language Strategy Use Survey (Cohen, Oxford, 2002). Zkoumáno bylo celkem 776 žáků ve 41 třídách (27 výuka angličtiny, 11 němčiny) ve 4. až 9. ročníku a jejich 23 učitelů z 18 škol poskytujících základní vzdělávání. Česká verze nástroje (Vlčková, Přikrylová, 2011) sestávala z 64 položek na redukované dichotomické škále a zjišťovala strategie učení klasifikované na základě čtyř řečových dovedností (čtení, psaní, poslech, mluvení) a jazykových prostředků (slovní zásoba, překlad) a funkcí strategií v procesu zpracování informací (Oxford, 1990). Dotazník pro učitele (alfa = 0,88) i pro žáky (alfa = 0,90) dosahoval uspokojivé reliability. Učitelé deklarovali vyšší míru podpory strategií než žáci jejich používání. Nejvíce podporované byly strategie čtení (80 %), nejméně strategie mluvení (64 %).
  • Používání strategií učení se cizímu jazyku žáky a jejich podpora učitelem ve výuce byly zjišťovány pomocí adaptovaného a částečně standardizovaného inventáře Young Learners Language Strategy Use Survey (Cohen, Oxford, 2002). Zkoumáno bylo celkem 776 žáků ve 41 třídách (27 výuka angličtiny, 11 němčiny) ve 4. až 9. ročníku a jejich 23 učitelů z 18 škol poskytujících základní vzdělávání. Česká verze nástroje (Vlčková, Přikrylová, 2011) sestávala z 64 položek na redukované dichotomické škále a zjišťovala strategie učení klasifikované na základě čtyř řečových dovedností (čtení, psaní, poslech, mluvení) a jazykových prostředků (slovní zásoba, překlad) a funkcí strategií v procesu zpracování informací (Oxford, 1990). Dotazník pro učitele (alfa = 0,88) i pro žáky (alfa = 0,90) dosahoval uspokojivé reliability. Učitelé deklarovali vyšší míru podpory strategií než žáci jejich používání. Nejvíce podporované byly strategie čtení (80 %), nejméně strategie mluvení (64 %). (cs)
Title
  • Foreign language learning strategy use and their support by teachers in lower secondary classes (en)
  • Používání strategií učení se cizímu jazyku a jejich podpora učitelem na základní škole
  • Používání strategií učení se cizímu jazyku a jejich podpora učitelem na základní škole (cs)
skos:prefLabel
  • Foreign language learning strategy use and their support by teachers in lower secondary classes (en)
  • Používání strategií učení se cizímu jazyku a jejich podpora učitelem na základní škole
  • Používání strategií učení se cizímu jazyku a jejich podpora učitelem na základní škole (cs)
skos:notation
  • RIV/00216224:14410/13:00067025!RIV14-GA0-14410___
http://linked.open...avai/predkladatel
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • P(GAP407/12/0432)
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 97961
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216224:14410/13:00067025
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • foreign language learning strategies; declared strategy use by pupils; declared strategy support by teachers; oung Learners Language Strategy Use Survey (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [5E86A72E6466]
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...vavai/riv/projekt
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Bradová, Jarmila
  • Vlčková, Kateřina
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 14410
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 118 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software