About: Information education in the new robe : how are we going to teach our users?     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
rdfs:seeAlso
Description
  • Informační vzdělávání se stalo již tradiční službou poskytovanou knihovnami různého typu. Vzdělávací aktivity patří ke každodenním činnostem knihovníků a uživatelé si k nim nacházejí stále častěji cestu. Příspěvek charakterizuje informační vzdělávání jako jednu ze základních součástí konceptu knihovny jakožto kulturní instituce. Jsou zmíněny nejnovější trendy v oblasti informačního vzdělávání, zejména v prostředí vysokých škol a jejich knihoven. Cesta od plných přednáškových sálů a do značné míry anonymních a pasivně informativních prezentací k individuální práci s jednotlivými uživateli. Rozvoj informačního vzdělávání založený na úzké spolupráci knihovníků a vyučujících. Projekty, jejichž zadání je pečlivě připraveno tandemem knihovník - pedagog tak, aby práce na nich co největší měrou motivovala studenty ke kritické práci s informačními zdroji. Velký důraz kladený na etické aspekty takové práce. A to vše ruku v ruce s využitím nejnovějších technologií a možná i s překvapivým dopadem na architektonické řešení moderních knihoven. Příspěvek se podrobně věnuje změnám, které by v následujících několika letech měly nastat v oblasti vzdělávacích aktivit českých vysokoškolských knihoven. A také dopadům, které to bude mít na práci současných učících knihovníků, jejich kvalifikaci a postavení v rámci knihovny a vysoké školy. Zmíněna bude i problematika hodnocení kvality vzdělávacích služeb knihoven.
  • Informační vzdělávání se stalo již tradiční službou poskytovanou knihovnami různého typu. Vzdělávací aktivity patří ke každodenním činnostem knihovníků a uživatelé si k nim nacházejí stále častěji cestu. Příspěvek charakterizuje informační vzdělávání jako jednu ze základních součástí konceptu knihovny jakožto kulturní instituce. Jsou zmíněny nejnovější trendy v oblasti informačního vzdělávání, zejména v prostředí vysokých škol a jejich knihoven. Cesta od plných přednáškových sálů a do značné míry anonymních a pasivně informativních prezentací k individuální práci s jednotlivými uživateli. Rozvoj informačního vzdělávání založený na úzké spolupráci knihovníků a vyučujících. Projekty, jejichž zadání je pečlivě připraveno tandemem knihovník - pedagog tak, aby práce na nich co největší měrou motivovala studenty ke kritické práci s informačními zdroji. Velký důraz kladený na etické aspekty takové práce. A to vše ruku v ruce s využitím nejnovějších technologií a možná i s překvapivým dopadem na architektonické řešení moderních knihoven. Příspěvek se podrobně věnuje změnám, které by v následujících několika letech měly nastat v oblasti vzdělávacích aktivit českých vysokoškolských knihoven. A také dopadům, které to bude mít na práci současných učících knihovníků, jejich kvalifikaci a postavení v rámci knihovny a vysoké školy. Zmíněna bude i problematika hodnocení kvality vzdělávacích služeb knihoven. (cs)
  • Information education has become one of the traditional library services, provided by libraries of various types. Educational activities are part of everyday duties for many librarians and patrons are more often getting involved in the workshops, courses and other educational events taking place in their library. The paper defines information education as one of the crucial parts of the concept of library as the cultural institution. New trends in the user education, especially in the academic libraries, are mentioned. Moving from the large classrooms to the on e-on-one tutoring of the individual students seems to be one of them. One of the successful and time-proven ways of improving the information literacy across the campus is through the close co-operation between faculty members and librarians. This co-operation may result in the assignments and projects that highly motivate students to work with various information resources critically. Also, the ethical aspects of using information are emphasized. The information education in the libraries can be also seen, maybe surprisingly, from the perspective of technology and architecture. The user education in the Czech academic libraries needs to undergo some changes in following years. This paper brings several suggestions in this area, as well as the impact these changes might have on the position of the library within the community. The issue of educational services evaluation will be also mentioned. (en)
Title
  • Information education in the new robe : how are we going to teach our users? (en)
  • Informační vzdělávání v novém hávu : jak budeme učit naše uživatele
  • Informační vzdělávání v novém hávu : jak budeme učit naše uživatele (cs)
skos:prefLabel
  • Information education in the new robe : how are we going to teach our users? (en)
  • Informační vzdělávání v novém hávu : jak budeme učit naše uživatele
  • Informační vzdělávání v novém hávu : jak budeme učit naše uživatele (cs)
skos:notation
  • RIV/00216208:11210/12:10128169!RIV13-MSM-11210___
http://linked.open...avai/predkladatel
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • I
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 141764
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216208:11210/12:10128169
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • learning commons; user-centered approach; faculty - librarian cooperation; academic libraries; libraries; information literacy; user education; information education (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [06CEFCFD5986]
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Zlín
http://linked.open...vEdiceCisloSvazku
  • Neuveden
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Trendy v informačním vzdělávání
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Landová, Hana
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • VeRBuM
https://schema.org/isbn
  • 978-80-87500-18-7
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 11210
is http://linked.open...avai/riv/vysledek of
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 117 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software