Description
| - Railway turnout is from the nature of its functions critical point of the railway track from the view of dynamic effects due to the passage of vehicles. Limitation of these effects between the vehicles wheels and rails is the most effective way to improve the quality of rail service on the vehicle side, track and passengers (durability, reliability, operating costs and functional parameters such as speed, noise, safety, power consumption, travel comfort). Therefore, the project focuses on the design of technical solutions of the turnout construction with the elastic fastening system with variations for gravel ballast and slab track, the review and verification of prescribed laboratory tests to 12/2012 and the validation in the track, including the measurement, which is expected to be finished by the end of 2015. Outputs must meet the requirements for interoperability by the TSI, EN and certificates. Solution will be used in the SŽDC and ŽSR network and for export activities. (en)
- Železniční výhybka je z povahy své funkce kritickým místem železničních tratí z pohledu dynamických účinků vznikajících při průjezdu vozidel. Omezení těchto účinků mezi koly vozidel a kolejnicemi je nejefektivnější cestou ke zlepšení kvality železniční dopravy na straně vozidel, trati i cestujících (životnost, spolehlivost, provozní náklady a funkční parametry jako rychlost, hlučnost, bezpečnost, spotřeba energie, jízdní komfort). Proto je projekt zaměřen na návrh technického řešení železniční výhybkové konstrukce se zpružněným upevněním kolejnic pro varianty uložení na štěrkovém loži a pevné jízdní dráze, jeho přezkoumání a ověření předepsanými laboratorními zkouškami do 12/2012 a validací v trati včetně příslušných měření, jejíž ukončení se předpokládá do konce roku 2015. Výstupy musí splnit požadavky na interoperabilitu dle příslušných TSI, EN a certifikáty. Řešení bude využíváno v síti SŽDC, ŽSR a pro exportní aktivity.
|