*Development and design of a lift drive with two-phase switched reluctance motor with bifilar windings for hand-controlled fork-lift truck, which is powered by 24 V battery. Various electromagnetic motor designs, topologies of inverters with energy recuperation and control algorithms will be explored. The aim of the project is reducing the manufacturing cost of the lift drive and increasing the product manufacture qualities in comparison with today used DC motors. (en)
*Vývoj a konstrukce pohonu zdvihu ručně vedeného vysokozdvižného vozíku napájeného z trakční baterie 24 V pomocí dvoufázového reluktančního motoru s bifilárním vinutím. Budou zkoumány možné varianty elektromagnetického obvodu a topologií napájecího trakčního měniče s možností rekuperace energie a algoritnů pro řízení pohonu.Cílem je snížení výrobních nákladů na pohon zdvihu a zlepšení užitných vlastností oproti stávajícím pohonům se stejnosměrnými motory.
Funkční vzorky motoru a měniče - úpravy pro potlačení napěťových překmitů. Postaven prototyp motoru (provedena optimalizace zař.). Nový typ pohonu zdvihu umožňuje rekuperaci energie při spouštění nákladu. Zvýšení kreditu u zákazníků. (cs)
First samples of motor and coverter - modified in order to suppress voltage spikes. Was built prototype of the motor. The new lifting drive allows to improve the energy consumption by recupration during load drop-off. (en)