About: Teacher and pupil variable role in ingoging information society in relation to requirements to state conception information policy     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Projekt, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • "Presumption of this project is aimed at an objective account of teachers` and pupils` changes in thinking and attitudes, originated from successive introduction of new methods and means to the educational process, with regards to the ""State informationpolicy in education"" (SIPVZ) concept formulated recently. Project tries to keep logical continuity with results of the first stage of international comparative research SITES, which (with some exceptions only) has so far described present situation inelementary and secondary schools equipment with computer technology, but which has not been introspecting teachers` and pupils` feelings, attitudes and problems of using originated from the ICT introduction to schools. Treatment of this part of theproject will, among other things, be based on methods of semantic differential which is to provide a view of social psychology comparatively accurate measurement of people´s attitudes and values. Further on, an attempt to verify a typology of teachers," (en)
  • Cílem předkládaného projektu je objektivně posoudit, k jakým změnám postojů učitelů i žáků dochází při zavádění nových metod a prostředků výuky, v souladu s nově formulovanou koncepcí Státní informační politiky ve vzdělávání (SIPVZ). Projekt se snažínavázat na výsledky první etapy mezinárodního srovnávacího výzkumu SITES, který až na výjimky zatím popsal pouze stav materiálního zabezpečení základních a středních škol výpočetní technikou, ale již přesně nezkoumal vlastní pocity, postoje a problémyučitelů i žáků během zavádění a využívání této techniky ve školách. Při řešení této části projektu budou mj. využity metody založené na bázi sémantického diferenciálu, které umožňují, z pohledu sociální psychologie, poměrně přesně měřit postoje ahodnotové orientace lidí. Dále bude provedena verifikace již teoreticky vytvořené typologie učitelů podle jejich schopnosti a ochoty pracovat s výpočetní technikou a efektivně ji využívat ve výuce. V neposlední řadě je cílem projektu též formulovat (cs)
Title
  • Měnící se role učitele a žáka v nastupující informační společnosti ve vztahu k požadavkům státní koncepce informační politiky (cs)
  • Teacher and pupil variable role in ingoging information society in relation to requirements to state conception information policy (en)
http://linked.open...avai/druh-souteze
http://linked.open...domain/vavai/faze
http://linked.open...vavai/hlavni-obor
http://linked.open...vai/vedlejsi-obor
http://linked.open...vavai/id-aktivity
http://linked.open.../vavai/id-souteze
http://linked.open...n/vavai/kategorie
http://linked.open...vai/klicova-slova
  • Neuvedeno. (en)
http://linked.open...nujicich-prijemcu
http://linked.open...avai/poskytovatel
http://linked.open...ai/statni-podpora
http://linked.open...vavai/typProjektu
http://linked.open...ai/uznane-naklady
http://linked.open...ai/pocet-prijemcu
http://linked.open...cet-spoluprijemcu
http://linked.open...ai/pocet-vysledku
http://linked.open...ku-zverejnovanych
is http://linked.open...ain/vavai/projekt of
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 39 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software