Grantový projekt je zaměřen na mimořádně významnou problematiku, ovlivňování životnosti a provozuschopnosti velkých mostních staveb časovým vývojem teplotních polí. V teoretické oblasti se jedná o transport tepla ve stavebních a mostních konstrukcích. Tento výzkum v současnosti vyžaduje posílit inženýrské teorie o formulování fyzikálně-materiálových zákonitostí.Základním bodem budou stávající datové soubory měření mostních konstrukcí v dřívější činnosti navrhovatele, především Karlův most a Nuselský most s tím, že bude tento soubor aktualizován a doplněn o nová experimentální měření na velkých mostních stavbách,Nezbytnou částí projektu bude i prvotní návrh nových způsobů měření teplotních polí a teplotních gradientů s využitím dálkového přenosu a zpracování dat s využitím technologie Bluetooth a GPRS v sítích GSM, které budou sloužit jako výchozí podklad pro další etapy.Výsledky grantového projektu budou významným přínosem pro koncepční rozhodování o přípravě, výstavbě a údržbě velkých mostních (cs)
The grant project focuses on problems of extreme significance, the effects of the time development of temperature fields on the service life and serviceability of large bridges. In theory, this involves heat transport inside building and bridge structures. This research presently requires strengthening of engineering theories on the formulation of physical and material laws.The fundamental input will be existing data sets of measurements of bridge structures coming from the previous grant applicant's activity, in particular of Charles Bridge and Nusle Bridge; these will be updated and complemented by new experimental measurements carried out on large bridges.A necessary part of the project is an original design of new procedures of measuring temperature fields and temperature gradients using remote data transfer and processing with the help of Bluetooth and GPRS technologies within the GSM networks that will serve as initial background materials for subsequent phases.The grant (en)