Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - When examined in mathematical logic, many students state that a consid- eration, which correctness is apparent to primary school children, is incorrect. WHY? They are used to formalize sentences and use some method of proof. If a small mistake appears (a forgotten negation symbol.), their result will be incorrect. They are not used to check it with their own thinking. This experience comes from a technical univesity, mathematical logic is taught in another way at mathematical oriented universities. (en)
- Při zkoušce z matematické logiky na vysoké škole jsou studenti často schopni prohlásit zjevně logicky správnou úvahu, jejíž správnost je zřejmá i dětem ze základních škol, za chybnou a naopak. Proč? Zvykli si totiž úlohy formalizovat, provést naučený postup důkazu, ale stačí malá chyba (zapomenout opsat negaci..), aby došli k nesprávnému výsledku. Vlastním úsudkem si již výsledek nezkontrolují. Tato zkušenost se týká technické vysoké školy, na vysokých školách mate- maticky zaměřených se matematická logika vyučuje jiným způsobem.
- Při zkoušce z matematické logiky na vysoké škole jsou studenti často schopni prohlásit zjevně logicky správnou úvahu, jejíž správnost je zřejmá i dětem ze základních škol, za chybnou a naopak. Proč? Zvykli si totiž úlohy formalizovat, provést naučený postup důkazu, ale stačí malá chyba (zapomenout opsat negaci..), aby došli k nesprávnému výsledku. Vlastním úsudkem si již výsledek nezkontrolují. Tato zkušenost se týká technické vysoké školy, na vysokých školách mate- maticky zaměřených se matematická logika vyučuje jiným způsobem. (cs)
|
Title
| - Jak neztratit selský rozum při formalizaci v hodinách matematické logiky
- Jak neztratit selský rozum při formalizaci v hodinách matematické logiky (cs)
- How not to lose common sense when formalizing in mathematical logic lessons (en)
|
skos:prefLabel
| - Jak neztratit selský rozum při formalizaci v hodinách matematické logiky
- Jak neztratit selský rozum při formalizaci v hodinách matematické logiky (cs)
- How not to lose common sense when formalizing in mathematical logic lessons (en)
|
skos:notation
| - RIV/68407700:21240/11:00184135!RIV12-MSM-21240___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/68407700:21240/11:00184135
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - Logic; didactics; teaching; formula; logical consequence; semantic tree method; resolution; formalisation (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - 7. konference o matematice a fyzice na vysokých školách technických
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
| |
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| |
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |