About: Navrhované metodiky pro kvalifikace únosnosti konstrukčních komponent železničních tratí     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • The article describes two certified methodologies which were worked out within the grant project TACR - Continual Monitoring of the Load-bearing Capacity of the Railway Tracks. The first of them is the Methodology of utilization of a database of railway track structural components’ bearing capacity which enables determination of expected values of deformation modulus of different structural components of railway tracks. The determination is based on evaluation of a vast data set including values of dynamic and static deformation moduli. The data were gathered by measurements in real railway tracks as well as by measurements on 1:1 scale laboratory models. The second described methodology was named Detection of the inhomogeneous spots in finished structural layers of railway track-bed. It can be utilized for detecting the poorest spots within finished structural layers. To determine the spots’ positions, evaluation of deflections of the loading plate of a light falling weight deflectometer is used. (en)
  • Článek pojednává o dvou certifikovaných metodikách vzniklých v rámci projektu TAČR – Kontinuální monitoring únosnosti pražcového podloží železničních tratí. První metodikou je Metodika využití databáze kvalifikace únosnosti konstrukčních komponentů železniční tratě, umožňující stanovení předpokládaných hodnot modulu přetvárnosti na základě vyhodnocení rozsáhlého souboru hodnot rázového modulu deformace a modulu přetvárnosti získaného měřením na reálných konstrukcích případně laboratorních modelech v měřítku 1:1. Druhou metodikou je Metodika vyhledávání nehomogenních míst zhotovených konstrukčních vrstev pražcového podloží, která slouží pro stanovení nejslabších míst na zhotovené vrstvě, pomocí zatlačení zkušební desky měřícího zařízení lehká dynamická deska.
  • Článek pojednává o dvou certifikovaných metodikách vzniklých v rámci projektu TAČR – Kontinuální monitoring únosnosti pražcového podloží železničních tratí. První metodikou je Metodika využití databáze kvalifikace únosnosti konstrukčních komponentů železniční tratě, umožňující stanovení předpokládaných hodnot modulu přetvárnosti na základě vyhodnocení rozsáhlého souboru hodnot rázového modulu deformace a modulu přetvárnosti získaného měřením na reálných konstrukcích případně laboratorních modelech v měřítku 1:1. Druhou metodikou je Metodika vyhledávání nehomogenních míst zhotovených konstrukčních vrstev pražcového podloží, která slouží pro stanovení nejslabších míst na zhotovené vrstvě, pomocí zatlačení zkušební desky měřícího zařízení lehká dynamická deska. (cs)
Title
  • Navrhované metodiky pro kvalifikace únosnosti konstrukčních komponent železničních tratí
  • Navrhované metodiky pro kvalifikace únosnosti konstrukčních komponent železničních tratí (cs)
  • Proposed methodologies for evaluation of the bearing capacity of structural components of railway tracks (en)
skos:prefLabel
  • Navrhované metodiky pro kvalifikace únosnosti konstrukčních komponent železničních tratí
  • Navrhované metodiky pro kvalifikace únosnosti konstrukčních komponent železničních tratí (cs)
  • Proposed methodologies for evaluation of the bearing capacity of structural components of railway tracks (en)
skos:notation
  • RIV/68407700:21110/14:00213978!RIV15-TA0-21110___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • P(TA01030516)
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 31873
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/68407700:21110/14:00213978
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • railway track; structural element; dynamic deformation modulus; light falling weight deflectometer (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [52BB756437B7]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • Děčín
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Děčín
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Projektování na železniční dopravní cestě 2014
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...vavai/riv/projekt
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Břešťovský, Petr
  • Krejčiříková, Hana
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Vyšší odborná škola a Střední průmyslová škola strojní, stavební a dopravní, příspěvková organizace
https://schema.org/isbn
  • 978-80-905733-0-7
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 21110
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 112 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software