Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - V přípravě dopravních staveb se může se zatěžovací zkouškou dopravních staveb setkat projektant v několika předpisech. Je však otázka, zda je schopen a vůbec ochoten se touto polní zkouškou zabývat, protože není pro vlastní projektování tělesa dopravních staveb včetně konstrukcí vozovek vůbec potřebná. Málokterý projektant tuší, co se může na jím vyprojektované stavbě stát, když tato tzv. %22statika%22 nevyjde. V době projektování je k dispozici omezený počet vstupních parametrů, které mohou napovědět o budoucím chování podloží vozovky, zatěžovací zkouška ale až na vzácné výjimky k dispozici není. Pokud chce projektant odhadnout, zda podloží v průběhu výstavby dosáhne v předpisech požadovaných hodnot Edef,2, většinou používá nepříliš přesné, někdy až zavádějící přepočty z laboratorních zkoušek (nejčastěji CBR) na hodnoty Edef,2. Je zřejmé, že pokud bychom si představili zatěžovací zkoušku jako přejezd jednoho vozidla, pak existuje určité konečné množství přejezdů, po kterých již nebudou probíhat trvalé deformace. Tento fakt je podstatou laboratorních testů - cyklického triaxiálu a cyklické zkoušky CBR. Protože cyklické zkoušky CBR jsou v laboratořích autorů měřeny, jedním z cílů bylo porovnat výsledky laboratorních zkoušek s terénními testy. Bylo proto zrealizováno několik terénních %22cyklických%22 statických zatěžovacích zkoušek.
- V přípravě dopravních staveb se může se zatěžovací zkouškou dopravních staveb setkat projektant v několika předpisech. Je však otázka, zda je schopen a vůbec ochoten se touto polní zkouškou zabývat, protože není pro vlastní projektování tělesa dopravních staveb včetně konstrukcí vozovek vůbec potřebná. Málokterý projektant tuší, co se může na jím vyprojektované stavbě stát, když tato tzv. %22statika%22 nevyjde. V době projektování je k dispozici omezený počet vstupních parametrů, které mohou napovědět o budoucím chování podloží vozovky, zatěžovací zkouška ale až na vzácné výjimky k dispozici není. Pokud chce projektant odhadnout, zda podloží v průběhu výstavby dosáhne v předpisech požadovaných hodnot Edef,2, většinou používá nepříliš přesné, někdy až zavádějící přepočty z laboratorních zkoušek (nejčastěji CBR) na hodnoty Edef,2. Je zřejmé, že pokud bychom si představili zatěžovací zkoušku jako přejezd jednoho vozidla, pak existuje určité konečné množství přejezdů, po kterých již nebudou probíhat trvalé deformace. Tento fakt je podstatou laboratorních testů - cyklického triaxiálu a cyklické zkoušky CBR. Protože cyklické zkoušky CBR jsou v laboratořích autorů měřeny, jedním z cílů bylo porovnat výsledky laboratorních zkoušek s terénními testy. Bylo proto zrealizováno několik terénních %22cyklických%22 statických zatěžovacích zkoušek. (cs)
- The authors want to draw attention to the problematic use of the results of static load tests to determine the degree of soil compaction and the use it as the evaluation criteria for the earth work quality. Claims are illustrated on the example of the results of cyclic load testing. It is recommended the use of direct methods for testing the degree of soil compaction, if technically possible. It is appropriate to set clear rules for the use of the modulus from the static load testing when revising CSN 72 1006 as well. (en)
|
Title
| - Load Test for Road Structures (en)
- Zatěžovací zkouška pro dopravní stavby
- Zatěžovací zkouška pro dopravní stavby (cs)
|
skos:prefLabel
| - Load Test for Road Structures (en)
- Zatěžovací zkouška pro dopravní stavby
- Zatěžovací zkouška pro dopravní stavby (cs)
|
skos:notation
| - RIV/62156489:43410/12:00194183!RIV13-TA0-43410___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/62156489:43410/12:00194183
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - CBR California bearing ratio; cyclic loading; degree of soil compaction (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Zakládání staveb Brno 2012
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/projekt
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Ševelová, Lenka
- Kozumplíková, Alice
- Hauser, Jaroslav
|
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
| |
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| - Sdružení pro výstavbu silnic Praha
|
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |