About: Load Test for Road Structures     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • V přípravě dopravních staveb se může se zatěžovací zkouškou dopravních staveb setkat projektant v několika předpisech. Je však otázka, zda je schopen a vůbec ochoten se touto polní zkouškou zabývat, protože není pro vlastní projektování tělesa dopravních staveb včetně konstrukcí vozovek vůbec potřebná. Málokterý projektant tuší, co se může na jím vyprojektované stavbě stát, když tato tzv. %22statika%22 nevyjde. V době projektování je k dispozici omezený počet vstupních parametrů, které mohou napovědět o budoucím chování podloží vozovky, zatěžovací zkouška ale až na vzácné výjimky k dispozici není. Pokud chce projektant odhadnout, zda podloží v průběhu výstavby dosáhne v předpisech požadovaných hodnot Edef,2, většinou používá nepříliš přesné, někdy až zavádějící přepočty z laboratorních zkoušek (nejčastěji CBR) na hodnoty Edef,2. Je zřejmé, že pokud bychom si představili zatěžovací zkoušku jako přejezd jednoho vozidla, pak existuje určité konečné množství přejezdů, po kterých již nebudou probíhat trvalé deformace. Tento fakt je podstatou laboratorních testů - cyklického triaxiálu a cyklické zkoušky CBR. Protože cyklické zkoušky CBR jsou v laboratořích autorů měřeny, jedním z cílů bylo porovnat výsledky laboratorních zkoušek s terénními testy. Bylo proto zrealizováno několik terénních %22cyklických%22 statických zatěžovacích zkoušek.
  • V přípravě dopravních staveb se může se zatěžovací zkouškou dopravních staveb setkat projektant v několika předpisech. Je však otázka, zda je schopen a vůbec ochoten se touto polní zkouškou zabývat, protože není pro vlastní projektování tělesa dopravních staveb včetně konstrukcí vozovek vůbec potřebná. Málokterý projektant tuší, co se může na jím vyprojektované stavbě stát, když tato tzv. %22statika%22 nevyjde. V době projektování je k dispozici omezený počet vstupních parametrů, které mohou napovědět o budoucím chování podloží vozovky, zatěžovací zkouška ale až na vzácné výjimky k dispozici není. Pokud chce projektant odhadnout, zda podloží v průběhu výstavby dosáhne v předpisech požadovaných hodnot Edef,2, většinou používá nepříliš přesné, někdy až zavádějící přepočty z laboratorních zkoušek (nejčastěji CBR) na hodnoty Edef,2. Je zřejmé, že pokud bychom si představili zatěžovací zkoušku jako přejezd jednoho vozidla, pak existuje určité konečné množství přejezdů, po kterých již nebudou probíhat trvalé deformace. Tento fakt je podstatou laboratorních testů - cyklického triaxiálu a cyklické zkoušky CBR. Protože cyklické zkoušky CBR jsou v laboratořích autorů měřeny, jedním z cílů bylo porovnat výsledky laboratorních zkoušek s terénními testy. Bylo proto zrealizováno několik terénních %22cyklických%22 statických zatěžovacích zkoušek. (cs)
  • The authors want to draw attention to the problematic use of the results of static load tests to determine the degree of soil compaction and the use it as the evaluation criteria for the earth work quality. Claims are illustrated on the example of the results of cyclic load testing. It is recommended the use of direct methods for testing the degree of soil compaction, if technically possible. It is appropriate to set clear rules for the use of the modulus from the static load testing when revising CSN 72 1006 as well. (en)
Title
  • Load Test for Road Structures (en)
  • Zatěžovací zkouška pro dopravní stavby
  • Zatěžovací zkouška pro dopravní stavby (cs)
skos:prefLabel
  • Load Test for Road Structures (en)
  • Zatěžovací zkouška pro dopravní stavby
  • Zatěžovací zkouška pro dopravní stavby (cs)
skos:notation
  • RIV/62156489:43410/12:00194183!RIV13-TA0-43410___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • P(TA01020326)
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 182050
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/62156489:43410/12:00194183
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • CBR California bearing ratio; cyclic loading; degree of soil compaction (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [66B48C1F6323]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • Brno
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Brno
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Zakládání staveb Brno 2012
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...vavai/riv/projekt
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Ševelová, Lenka
  • Kozumplíková, Alice
  • Hauser, Jaroslav
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Sdružení pro výstavbu silnic Praha
https://schema.org/isbn
  • 978-80-86604-59-6
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 43410
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 106 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software