Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Studie je věnována významu tzv. malé historie pro formování historického vědomí školní mládeže. Nedílnou součástí malé historie je minulost vlastní rodiny. Didaktické využití rodinné paměti je mnohostranné, od motivace k aktivnímu badatelskému a projektovému přístupu žáků založenému na poznávání dějin nejbližšího okolí. Výsledky empirického výzkumu historického vědomí studentů a učitelů dějepisu z roku 2011 poukazují na některé aspekty týkající se jejich vztahu k rodinné historii, k uchovávání rodinných památek a rodinné genealogii a sledující, nakolik je rodinná historie ve výuce dějepisu akcentována.
- Studie je věnována významu tzv. malé historie pro formování historického vědomí školní mládeže. Nedílnou součástí malé historie je minulost vlastní rodiny. Didaktické využití rodinné paměti je mnohostranné, od motivace k aktivnímu badatelskému a projektovému přístupu žáků založenému na poznávání dějin nejbližšího okolí. Výsledky empirického výzkumu historického vědomí studentů a učitelů dějepisu z roku 2011 poukazují na některé aspekty týkající se jejich vztahu k rodinné historii, k uchovávání rodinných památek a rodinné genealogii a sledující, nakolik je rodinná historie ve výuce dějepisu akcentována. (cs)
- The focus of the study is on the importance of so called small history for forming historical consciousness of school youth. An integral part of the ?small? history is family past. Family memory can be used in many different ways as a didactic problem, from motivation to active research and project approach of pupils based on getting to know close relatives and area. The results of empirical research on historical consciousness of students and history teachers from 2011 points out some aspects concerning their relationship to their family history, keeping their family heritage, family genealogy and observing what is the meaning of family history among other information sources about history and the way it is emphasized in history teaching. (en)
|
Title
| - Family memory in historical consciousness (from didactic research perspective) (en)
- Rodinná paměť v historickém vědomí (perspektivou oborově didaktického výzkumu)
- Rodinná paměť v historickém vědomí (perspektivou oborově didaktického výzkumu) (cs)
|
skos:prefLabel
| - Family memory in historical consciousness (from didactic research perspective) (en)
- Rodinná paměť v historickém vědomí (perspektivou oborově didaktického výzkumu)
- Rodinná paměť v historickém vědomí (perspektivou oborově didaktického výzkumu) (cs)
|
skos:notation
| - RIV/61988987:17450/13:A14017V5!RIV14-MSM-17450___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/61988987:17450/13:A14017V5
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - history didactics; empirical research; mixed design; history teaching; historical consciousness; family memory (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...odStatuVydavatele
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Sborník prací Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, řada společenských věd
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...v/svazekPeriodika
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
issn
| |
number of pages
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |