Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Příspěvek podrobně popisuje nový koncept přípravy a přípravu nových aktivit s využitím školních měřicích systémů a prvků badatelsky orientovaného vyučování a POE (predict-observe-explain) přístupu. Koncept, aktivity a nové pracovní listy byly zpracovány v rámci EU projektu COMBLAB. Pro vedení výuky byla navržena odlišná didaktická sekvence motivace, problém - teoretický princip - návrh experimentu - předpověď výsledků - realizace experimentu a sběr dat a jejich sledování - vyhodnocení dat - prezentace výsledků na rozdíl od tradiční teoretický úvod-postup práce (aneb přesně proveď, co je napsáno v postupu) - vyhodnoť data (opět dle popsaného postupu)-závěr (%22jak to vyšlo...%22). Důraz je kladen na motivaci žáků, spojitost s problémy každodenního života a multidisciplinaritu, pracovní listy tak kombinují nutnost zvládnout a chápat principy a poznatky všech přírodovědných předmětů, tedy fyziky, chemie, biologie a případně matematiky. Vytvořené pracovní listy tak respektují požadavky některých významných kurikulárních dokumentů, zejména Rámcových vzdělávacích programů (RVP). Zpracované pracovní listy tak snad budou užitečným pomocníkem učitelům SŠ, příspěvkem do zatím poměrně omezené nabídky úloh zpracovaných pro alternativní způsoby výuky (IBSE) a zajímavou alternativou ke stávajícím úlohám sledujícím tradiční didaktickou sekvenci. První výsledky testování úloh naznačují, že žáci oceňují spojitost s praxí a jsou motivováni zadáním úlohy, nicméně na druhé straně se ukazuje, že samotná realizace úloh je, dle očekávání, časově náročnější než při využití tradiční didaktické sekvence.
- Příspěvek podrobně popisuje nový koncept přípravy a přípravu nových aktivit s využitím školních měřicích systémů a prvků badatelsky orientovaného vyučování a POE (predict-observe-explain) přístupu. Koncept, aktivity a nové pracovní listy byly zpracovány v rámci EU projektu COMBLAB. Pro vedení výuky byla navržena odlišná didaktická sekvence motivace, problém - teoretický princip - návrh experimentu - předpověď výsledků - realizace experimentu a sběr dat a jejich sledování - vyhodnocení dat - prezentace výsledků na rozdíl od tradiční teoretický úvod-postup práce (aneb přesně proveď, co je napsáno v postupu) - vyhodnoť data (opět dle popsaného postupu)-závěr (%22jak to vyšlo...%22). Důraz je kladen na motivaci žáků, spojitost s problémy každodenního života a multidisciplinaritu, pracovní listy tak kombinují nutnost zvládnout a chápat principy a poznatky všech přírodovědných předmětů, tedy fyziky, chemie, biologie a případně matematiky. Vytvořené pracovní listy tak respektují požadavky některých významných kurikulárních dokumentů, zejména Rámcových vzdělávacích programů (RVP). Zpracované pracovní listy tak snad budou užitečným pomocníkem učitelům SŠ, příspěvkem do zatím poměrně omezené nabídky úloh zpracovaných pro alternativní způsoby výuky (IBSE) a zajímavou alternativou ke stávajícím úlohám sledujícím tradiční didaktickou sekvenci. První výsledky testování úloh naznačují, že žáci oceňují spojitost s praxí a jsou motivováni zadáním úlohy, nicméně na druhé straně se ukazuje, že samotná realizace úloh je, dle očekávání, časově náročnější než při využití tradiční didaktické sekvence. (cs)
- The contribution is focused in detail on description of new concept of preparation of new laboratory worksheets implementing MBL (microprocessor based laboratory) in the framework of EU project COMBLAB. The laboratory worksheets are based on elements of IBSE (inquiry based science education) and POE (predict-observe-explain) methods. The worksheets also require students to combine knowledge of all science branches (chemistry, physics and biology) to achieve the multidisciplinary character. A different didactic sequence is also recommended in implementation of worksheets in school education with emphasis to motivation of students and connection of solved problems to common life. With respect to that, the worksheets are designed to develop not only learning and problem-solving competencies, but also social and other competencies as it is required by Framework educational programmes (FEP). Preliminary results of evaluation of worksheets showed motivation of students to solve the problems described in worksheets. On the other hand, the lab course is more time-consuming in comparison to %22traditional%22 worksheets. (en)
|
Title
| - Koncepce úlohy pro školní měřicí systém s využitím prvků badatelsky orientovaného vyučování
- Koncepce úlohy pro školní měřicí systém s využitím prvků badatelsky orientovaného vyučování (cs)
- Microcomputer based laboratory - concept of activity with inquiry based science education elements (en)
|
skos:prefLabel
| - Koncepce úlohy pro školní měřicí systém s využitím prvků badatelsky orientovaného vyučování
- Koncepce úlohy pro školní měřicí systém s využitím prvků badatelsky orientovaného vyučování (cs)
- Microcomputer based laboratory - concept of activity with inquiry based science education elements (en)
|
skos:notation
| - RIV/00216208:11310/13:10192064!RIV14-MSM-11310___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/00216208:11310/13:10192064
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - key competencies; didactic sequence; chemistry education; biology; interdisciplinary education; Predict-Observe-Explain concept; POE concept; inquiry based science education; IBSE; Probeware; Microprocessor based laboratory; MBL (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Súčasnosť a perspektívy didaktiky chémie III
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Šmejkal, Petr
- Teplý, Pavel
- Stratilová Urválková, Eva
- Skoršepa, Marek
- Tortosa Moreno, Montserrat
|
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
| |
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| - Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici
|
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |