Projekt je zaměřen na strategii transformace systému prvotního odborného vzdělávání pod zorným úhlem celoživotního učení a propojení se systémem dalšího vzdělávání. Na základě teoretické analýzy a vyhodnocení empirických šetření, které umožní zhodnoc ení dosavadního vývoje prvotního odborného vzdělávání po r. 1989 a studia mezinárodního kontextu problematiky navrhuje strategii dalšího rozvoje prvotního odborného vzdělávání v oblastech: vzdělávací politiky, vazby na trh práce, spolupráce se sociálnímipartnery, organizace, certifikace, kurikula. Dále je v uvedených oblastech kladen důraz na vytypování prioritních problémů pro nejbližší období včetně doporučení k jejich řešení.
Projekt má především teoretickou povahu. Věnuje se analýze počátečního odborného vzdělávání pod zorným úhlem celoživotního učení a to i v mezinárodním kontextu. Těžištěm je nástin strategie rozvoje počátečního odborného vzdělávání. (cs)